نوآوري فرآيند در مبين انرژي خليج فارس

بررسی و تحلیل سیستم بخـار و مدیریت انـرژی

بخار یکی از اصلی‌ترین و احتمالا گران‌ترین حامل‌های انرژی است؛ بنابراین مدیریت انرژی آن به صرفه‌جویی قابل توجه و بازگشت مالی سریع منجر خواهد شد. این مدیریت انرژی به تولید انرژی بهینه کاهش و آگاهی از اتلاف و نشتی‌ها در مسیر انتقال، آگاهی از امکان بازیافت کندانس و آگاهی از شرایط و نیاز مصرف‌کنندگان منجر خواهد شد؛ لذا به منظور مدیریت انرژی سیستم بخار سه بخش تولید، انتقال و بازیافت مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش سرمایه گذاری آنلاین،در بخش تولید، شرایط بویلرها و بویلرهای بازیافت حرارتی مورد مطالعه و تحلیل و در بخش انتقال و توزیع بخار شرایط خطوط بخار، عایق‌ها و تله‌های بخار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. همچنین با ارزیابی کامل شبکه جمع‌آوری کندانس اطلاعات جامعی از میزان کندانس تولیدی خطوط و  تلفات انرژی موجود به دست آمد.

اطلاعات به دست آمده از ارزیابی‌های صورت گرفته، نشان‌دهنده میزان بهینگی تولید بخار و بازدهی بویلرها، برآورد کامل میزان اتلاف بخار، آگاهی از شرایط عایق‌ها، آگاهی از شرایط عملکرد تله‌های بخار  و طراحی راهکارهای اصلاحی به منظور کاهش قابل توجه تلفات انرژی و بهبود عملکرد سیستم بخار بود.

با اطلاعات به دست آمده از اجرای پروژه راهکار کنترل تلفات بخار به میزان ۶۱۳ هزار و ۲۰۰ تن در سال شناسایی گردید که پس از عملیاتی شدن علاوه بر افزایش قابل توجه سودآوری با کاهش انتشار CO2  به میزان ۱۹۵ هزار تن در سال نقشی انکارناپذیر در صیانت از زیست محیط به همراه خواهد داشت.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات