به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

خبرهای امیدوار کننده از پتروفرهنگ/ از افزایش تولید در سال گذشته تا آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح بزرگ در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش تولید در شرکت‌های تابعه در سال گذشته خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۶ طرح بزرگ و استراتژیک با هدف تنوع در سبد تولیدی هلدینگ و افزایش سودآوری برای سهامداران در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و در واقع این طرح‌ها بعد از سال‌ها تعیین تکلیف شدند.

دکتر جواد زارع‌پور در آئین دیدار نوروزی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیران ارشد هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت‌های تابعه در سطوح مختلف اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۳۲۹ تن تولید متانول داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۴۱۶ تن بود که افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

لنگ زنی دو طرح بزرگ اسید استیک و اتانول شرکت شیمیایی لاوان

وی عنوان کرد: همچنین تولید اتیلن در سال گذشته ۵۰۰ هزار و ۵۷۰ تن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۶۶ هزار و ۲۱۴ تن بود که افزایش ۳۷ درصدی را نیز در این زمینه داریم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ افزود: همچنین در ۳ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تولید متانول شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ ۷۱۳ هزار و ۷۲۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است.

دکتر زارع‌پور متانول محور بودن را مهمترین چالش هلدینگ پتروفرهنگ دانست و بیان کرد: برای رنگی کردن سبد محصولات تولیدی این مجموعه به سراغ صنایع پایین دست رفتیم که بزودی شاهد کلنگ زنی دو طرح بزرگ اسید استیک و اتانول شرکت شیمیایی لاوان و همچنین پلی‌استال شرکت آریا هستیم در حالی این دو پروژه بزرگ سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند.

احداث ۳ نیروگاه برق خورشیدی

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و بعد از پیگیری‌های مستمر و نظامند برای رفع مشکلات و همچنین تامین مالی، بزودی عملیات اجرایی هتل ۴ ستاره ۲۲۰ واحدی قطب سپهر و احداث اماکن ورزشی برای کارکنان شرکت‌های تابعه در عسلویه آغاز خواهد شد.

دکتر زارع‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین در راستای دغدغه دولت، بزودی عملیات اجرایی احداث ۳ نیروگاه برق خورشیدی در استان‌های مصوب وزارت نیرو آغاز می‌شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات