به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

تعرفه ۹۵ یورویی برای هر تن صادرات گندم روسیه

صادرات گندم روسیه

اتحادیه اروپا تعرفه ۹۵ یورویی برای هر تن صادرات گندم روسیه به یکی از تحریم‌های جدید خود علیه این کشور اعمال کرد. این تعرفه به منظور افزایش فشار اقتصادی بر روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

اتحادیه اروپا در حال حمایت از اوکراین است و برای این حمایت این تعرفه را اعمال کرده است. کشور اوکراین بزرگترین صادرکننده غلات در جهان به شمار می آید و جنگ این کشور با روسیه به صادرات این کشور آسیب زده است.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال انجام اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس است و کمیسیون اروپا در نظر دارد برای هر تن غلات از این کشورها ۹۵ یورو (۱۰۳.۲۴ دلار) دریافت کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به گزارش فایننشال تایمز با اعلام این خبر گفت، مسکو از گزارش‌هایی در مورد قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس آگاه شده و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم. باید بررسی شود که این تا چه حد و در چه بازه زمانی اجرایی خواهد شد و آیا اصلا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. سپس، البته ما برخی از نتایج را خواهیم گرفت.»

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات