به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

تولید لوازم خانگی بدون کارخانه یا برون‌سپاری

موسی احمد زاده - تولید لوازم خانگی بدون کارخانه یا برون سپاری

موسی احمد زاده نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان بدون کارخانه تولید لوازم خانگی بدون کارخانه را به نفع اقتصاد کشور دانسته و گفت: برون سپاری تولید لوازم خانگی ارزش افزوده خلق می‌کند.

برون‌سپاری تولید لوازم خانگی یا برون سپاری ارزش افزوده خلق می‌کند

موسی احمد زاده نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان بدون کارخانه و نایب‌‌‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران با اشاره به برون سپاری تولید لوازم خانگی گفت: تولید لوازم خانگی بدون کارخانه برخی افراد را به فکر فرو می‌برد که چگونه می‌شود بدون داشتن کارخانه کالایی را تولید کرد.

اما خوشبختانه مردم با شنیدن این موضوع کنجکاوی نشان داده و به دنبال مفهوم آن هستند. در دنیای امروز، تولید قراردادی یا تولید بدون کارخانه گسترش زیادی پیدا کرده و برندهای معتبر و بزرگ زیادی به سمت برون‌سپاری تولید کالای خود رفته‌اند.

وی افزود: لوازم خانگی در کشور برای موفقیت در شیوه تولید بدون کارخانه باید برندهای خود را تقویت کنند. اگر برند تقویت شود به سادگی پتانسیل ورود به بازارهای جهانی را خواهد داشت و قلب و ذهن مشتریان را تسخیر خواهد کرد.

متاسفانه شرکت‌های ما در میان ۱۰۰ برند برتر دنیا نیستند و این به اقتصاد کشور آسیب خواهد زد. بنابراین شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی و سایر برندها در حوزه صنعت و تولید در ایران باید به تقویت برند خود اهمیت ویژه‌ای بدهند.

تولید بدون کارخانه نفع اقتصادی دارد

او در همین خصوص ادامه داد: برون سپاری نکته قابل تاملی است. بعد از خودرو بزرگ‌ترین صنعت در ایران متعلق به لوازم خانگی است. در این صنعت پتانسیل خوبی برای تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت‌های خالی سایر کارخانه‌ها وجود دارد.

هر کالای لوازم خانگی که در ایران مقرون به صرفه باشد باید در کشور تولید شود و سایر کالاها جدا از واردات که این اتفاق بسیار برای این صنعت مفید خواهد بود،بهتر است که از طریق تولید بدون کارخانه انجام شود چرا که ارزش افزوده آن به کشور باز خواهد گشت.

شعاری در تولید بدون کارخانه داریم مبنی بر اینکه تولید متمایز ایرانی، خلق ارزش جهانی و بنابراین با توجه بیشتر دولت به این بخش می‌توان امیدوار بود که در صنعت لوازم خانگی و سایر صنایع، با خلق ارزش افزوده، شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد.

وی در پایان یادآور شد: برخی به خریداران و مصرف‌کنندگان لوازم خانگی در ایران به اصالت یا کیفیت که به صورت مونتاژ یا OEM تولید می‌شود بد‌بین هستند و دید خوبی به برون سپاری لوازم خانگی ندارند. این تفکر افرادی است که دانش کافی در خصوص برون‌سپاری کالا ندارند. عمدتا کشورهایی که در برون‌سپاری لوازم خانگی در دنیا فعالیت دارند کار بسته‌بندی یا مونتاژ قطعات را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین یا در تولید قطعه برند اصلی و مشهور نقشی ندارند یا اگر هم نقشی داشته باشند نظارت و آزمایش از سوی برندهای مشهور تولیدکننده لوازم خانگی مانند بوش، تفال و… که اقدام به برون‌سپاری می‌کنند قوی است که شریک تجاری آنها نتواند حیثیت و اعتبار برند آنها را خدشه‌دار کند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات