به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

علی چنگیزی: سرمایه‌گذاری ۲ میلیون یورویی برای ایجاد خط ریلی گل گهر از سیرجان به بندرعباس

خط ریلی گل گهر از سیرجان به بندر عباس

علی چنگیزی مدیر حمل و نقل و انبارهای شزکت توسعه آهن و فولاد گهر با اشاره به خط ریلی جدید برای گل گهر از سیرجان به بندرعباس ضروری است، گفت: این تصمیم به دو میلیون یورو سرمایه نیاز دارد. به گزارش سرمایه گذاری آنلاین ایجاد خط ریلی گل کهر از سیرجان به بندر عباس بسیار ضروری است زیرا احداث سیستم ریلی بسته به شرایط جغرافیایی  (زمنی کوهستانی یا مسطح) و بسار سازی نورد نیاز بین یک تا دو میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.

چنگیزی با تاکید برای اینکه راهکار اصبی برون رفت از چالش‌های کنونی حمل و نقل و تحقق اهداف پیش بینی شده توسعه خطوط ریلی کشور است که با توجه به تعدد طرح های توسعه در منطقه گل گهر و در راس آن کارخانه فولاد سازی و تولید شزکت های توسعه آهن و فولاد گل گهر که بخشی از تولید آن صادر می شود، خطوط ریلی چدید مانند ایجاد خط ریلی گل گهر از سیر جام به بندرعباس ضروری است

چنگیری با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی ضروری به شمار می‌آید، گفت: ارتقای سیستم ریلی باید در دستور کار قرار بگیرذ از سوی دیگر واگن‌های حمل کنسانتره ،گندله، نرمه، و آهن اسفنجی اسفنجی و ورق متفاوت است و بایدبه موضوع سیستم حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای داشت.

همچنین با بزرگ شدن شهر سیرجان است که در بخس جاده ای مسبرهای کمربندی و تردد کامیون به سمت بندرعباس و شهرهای مرکزی و شمالی کشور تغییر کند تا از حجم درون شهری نیز کاسته شود.

وی تاکید کرد: اولویت طرح های توسعه سیستم حمل و نقل ریلی می‌بایست به مناطق دارای معادن وکارخانه‌های فولاد و همچنین گلوگاه‌های ترافیکی برای واگن‌ها و لوکوموتیوها (شامل بتادر، تعمیرگاه ها و ایستگاه‌ها) اختصاص یابد.

چنگیری با تاکید بر اینکه در مجموع سیستم ریلی با حل مشکلات زیز ساختی در صنایع معدن و فلزی کشور توسعه پیدا می‌کتد، گفت: حل مشکل خطوط ریلی نیازمند سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری و شجاعت در اجرای کار است که البته منطقه گل کهر در حال حاضر از مدیران شجاع و تصمیم گیر برخوردار است و در خصوص رفع چالش سیستم حمل ونقل ریلی نیز می‌تواند اقدامات مهمی صورت بگیرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات