ناوگان دریایی کشور ۲۱ سال سن دارد/نرخ‌گذاری بلیت سفرهای دریایی بر عهده سازمان بنادر نیست

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری بلیت سفرهای دریایی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی نیست،گفت:سن فعلی ناوگان دریایی کشور ۲۱ سال است و از هم‌اکنون باید به فکر نوسازی و جایگزینی ناوگان فرسوده باشیم.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین،علی‌اکبر مرزبان در نشست خبری امروز درباره تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفر‌های نوروزی با بیان اینکه حدود ۶.۵ میلیون نفر گردشگر دریایی خدمات ارایه داده‌ایم، اظهارکرد: از این تعداد حدود ٣.۵ میلیون مربوط به سفر‌های دریایی بوده‌است.

وی افزود:پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۳ رشد سه تا پنج درصدی در سفرهای نوروزی در همه شقوق حمل و نقلی از جمله حمل و نقل دریایی را شاهد باشیم.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سالی که گذشت ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر و سه فروند کشتی در آب‌های خلیج‌فارس تحت پرچم کشورمان اضافه شد که سبب افزایش ۷۶۰هزار تنی تناژ ناخالص کشور شد و در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۸ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۲۴۳ نفر تردد دریایی از بنادر کشور انجام شد که سهم جزیره قشم به تنهایی ۱۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۸۷ نفر بود.

مرزبان افزود با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر تردد دریایی به ثبت رسید که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۷ درصدی نشان می‌دهد، افزود: تا امروز و به منظور انجام سفرهای نوروزی ۵۸ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۴۴۱ صندلی درجا، ۴۷ فروند شناور کرانه بر (مخصوص حمل خودرو) با ظرفیت یک هزارو ۹۳۲ دستگاه خودرو، ۹۵ فروند شناور با کاربری تفریحی و ۶ هزار و ۷۵۱ فروند قایق تفریحی با ظرفیت ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر آماده شده است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ۱۳ مسیر تردد رسمی، خاطرنشان‌کرد: مسیر بندر شهید حقانی به جزایر هرمز، لارک، قشم، هنگام و بوموسی، بندر چارک به جزیره کیش، بدر لنگه به جزیره کیش، بندر افتاب به جزیره کیش و بندر پُل به بندر لافت، جزو مسیرهای رسمی هستند و هر مسیر دیگری به‌جز آنها مسیر تردد غیرمجاز است.

وی گفت:‌ در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ فروند شناور نجات جدید ساخت داخل به ظرفیت سازمان بنادر اضافه می‌شود که افزایش ۲۰ درصدی تعداد ناوگان تجسس و نجات را به دنبال خواهد داشت.

مرزبان، سن فعلی ناوگان دریایی کشور را ۲۱ سال برشمرد و افزود: هرچند این سن، سن مناسبی است، اما باید از هم‌اکنون به فکر نوسازی و جایگزینی ناوگان فرسوده باشیم.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره نرخ بلیت سفرهای دریایی، با بیان اینکه نرخ‌گذاری در این حوزه در اختیار سازمان نیست، گفت: وزارت صمت و استانداری‌ها در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات