به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

نشست تبعات حوادث کاری و‌ مسئولیت کارفرمایان

نشست تخصصی بررسی تبعات حوادث کاری و مسئولیت کارفرمایان در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

این نشست ویژه که براساس تصمیم و دعوت هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان مقاطع برنجی به علت ضرورت و حساسیت موضوع تبعات حوادث کاری با همکاری شورای هماهنگی صیانت از منافع بیمه ای تشکل های صنفی عضو کانون عالی برگزار شد؛ مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

تعامل و حضور هیئت مدیره انجمن های تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی، انجمن مس و انجمن ماشین ساز و فلزتراش در این نشست قابل توجه بود این نشست با سخنرانی ریاست هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان مقاطع برنجی آغاز شد.

در ابتدا مسئولان هیئت مدیره های انجمن های مذکور هر کدام در خصوص اهمیت موضوع و نقش انجمن و ضرورت کسب آگاهی نسبت به تبعات حوادث با تکیه بر تجربیات خود برای حاضرین سخنرانی کردند.

در قسمت دوم نشست، دبیر شورای هماهنگی صیانت از منافع بیمه ای تشکل های عضو کانون عالی با تکیه بر پرونده های موجود و گزارش های دریافتی نزد کمیسیون های شورای هماهنگی اقدام به شرح تبعات و چالش های احتمالی با تکیه بر مستندات تصویری نمود که توضیحات مذکور باعث حیرت و تعجب مهمانان گردید و شرح تلخ هر پرونده ای یک تلنگر بود تا در شرایط مشابه برای کارفرمایان دیگر تکرار نشود.

شرح چالش های متعدد و مستند در حوزه هزینه های بیمارستانی، دیه، تعدد دیات و دیه غیر مسری و تبعات جبران تبصره۱ماده ۶۶ تامین اجتماعی و احکام صادره زندان و جریمه نقدی کارفرمایان پیامی واضح برای حاضرین داشت که فعالیت کارفرمایان در صورت بی خبری مانند قدم زدن در میدان مین چالش های متعدد است.

در ادامه این نشست کارشناسان و پیشکسوتان مختلف در حوزه های پزشک قانونی ، بازرسی کار ، ارزیابی خسارت همچنین متخصصان بیمه های مسئولیت پرسش های مهمی را پاسخ دادند که هر کدام متکی بر سالها تجربه بود و بعضی از اعضا مشکلات و تجربیات تلخ خود را برای دیگران بیان کردند.

درپایان مدیرعامل شرکت کارگزاری بیمه حامیان و مدیریت سامانه برخط حامیتو که طرف قرارداد با کانون عالی و انجمن صنفی می باشد برای مشاوره و راهنمایی اعضا اعلام آمادگی کرد و در پایان دبیر انجمن گزارشی از فعالیت های مفید انجمن به نفع اعضا و دلایل برگزاری این نشست را برای حاضرین قرائت کرد.

مهم ترین نتیجه این نشست توصیه به رعایت نکات ایمنی و دریافت بیمه نامه مسئولیت به صورت شفاف و جامع بود و از همه مهم تر اینکه کارفرمایان باید با چالش ها آشنا شوند قبل از اینکه در چاله مشکلات اسیر تبعات عدم آگاهی شوند.

گزارشگر: عارف واحد ناوان

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات