به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین

کمبود نیروی انسانی متخصص مشکل اصلی صنعت گردشگری کشور است

مشکل اصلی و ریشه‌ای صنعت گردشگری در کشورما  کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. درواقع در شرایط موجود، نیروی انسانی که از همه جا رانده و مانده شده و هیچ کجا کاری پیدا نمی‌کند وارد صنعت گردشگری می‌شود و در هتل‌ها اشتغال پیدا می‌کند. حالا همین نیرو هم دارد از گردونه کار خارج می‌شود و نهایتا هتل‌ها با کمترین نیروی ممکن خدمات ارائه می‌دهند.

محمدرضا تهرانی، مدیرکل هتل آتانا درخصوص کمبود نیروی انسانی گفت: درحال حاضر هتل‌ها با کمبود نیروی انسانی روبه رو هستند و نیروی متخصص پیدا نمی‌شود، همچنین نیروهای که جذب می‌شوند تخصص و توانایی کافی را ندارند به همین دلیل ناگزیر هستیم که از نیروهایی با مهارت و دانش پایین در پست‌های بالاتر استفاده کنیم؛ این موضوع باعث می‌شود، حجم زیادی کار به مدیران عالی‌رتبه سازمان وارد شود.

شرایط کشور سبب مهاجرت نیروی کار متخصص می‌شود

تهرانی ادامه داد: اپیدمی کرونا سبب شد که هتل‌ها اقدام به تعدیل نیرو کنند به همین دلیل بسیاری از نیروهای که بعد از کرونا باقی ماندند، تخصص و مهارت لازم را ندارند و نیازمند تجربه‌اندوزی و فراگیری مهارت هستند. مشکل دیگری که نیروی انسانی در دوران کرونا با آن مواجه شد، بیکاری و افسردگی بود؛ این اتفاق باعث شد که نیروی انسانی انگیزه خود را از دست بدهند، سطح فعالیت آن‌ها کاهش پیدا کند و طی دوران کرونا استرس درآمد مالی و سلامت را تجربه کنند؛ لذا بعد از کرونا ما با آدم‌های آسیب‌دیده و بی‌انگیزه روبه‌رو بودیم که توان کافی برای فعالیت در این صنعت را نداشتند.

مدیرکل هتل آتانا گفت: همچنین به دلیل مشکلات فراوان صنعت هتلداری در سال‌های اخیر، نیروهای کارآمد یا از کشور و یا از صنعت مهاجرت کردند و اکنون با بحران کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد مواجه هستیم‏، امروزه نیاز اصلی صنعت ما انگیزه‌بخشی به نیروی انسانی است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات