به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۱۰ اسفند

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ عیدی بازنشستگان هم بر اساس مصوبه هیات وزیران برای هر نفر معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به ازای همسر ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۳۰۰ هزار تومان است و واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۱۰ اسفند انجام می شود.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه تامین اجتماعی که حوزه ماموریتی ماست، رشد خوبی داشتیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از اتمام پرداخت حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان، واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۱۰ اسفند انجام می شود.

وی با اشاره به زمان واریزی عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از  واریزی کامل حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان، عیدی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در حال تامین منابع هستیم و ان‌شاءالله تا دهم اسفندماه عیدی پرداخت می‌شود.

حقوق کارگران در کشور ما در قانون کار مصوب هزار و سیصد و شصت و نه به رسمیت شناخته و مورد تایید قانون گذار قرار گرفته است. تعیین حداقل قانونی درآمد ماهیانه و ممنوعیت تعیین درآمد به کمتر از آن، پیش بینی انواع مرخصی، بیمه تامین اجتماعی، حق سنوات و دریافت حقوق بازنشستگی، از جمله حقوق قانونی کارگرن بوده که قانون کار به آن پرداخته است.

یکی دیگر از حقوق قانونی کارگر، حق دریافت عیدی بوده که بر اساس آن، هر ساله کارفرمایان مشمول قانون کار، موظف هستند تا قبل از فرارسیدن سال نو، مبلغی را به عنوان عیدی به کارگران مشغول در کارگاه خود بپردازند. البته بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز همانند کارگران مشغول به کار، هر ساله مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می نمایند، با این تفاوت که این میزان عیدی، توسط سازمان تامین اجتماعی به حساب این دو گروه واریز می گردد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات