رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر:

پروژه کلر آلکالی موجب خروج شرکت از تک محصولی می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر گفت: پروژه کلر آلکالی پتروشیمی غدیر علاوه بر اشتغالزایی موجب خروج از تک محصولی بودن شرکت می شود.

خسرو امامقلی در خصوص انعقاد قرارداد مدیریت پروژه کلر آلکالی پتروشیمی غدیر اظهار کرد: کلر، پیش نیاز و ماده اولیه تولید محصولات استراتژیک EDC و PVC است که با هدف رفع نیاز شرکت به کلر، پروژه کلرآلکالی پیش بینی و به عنوان یک پروژه استراتژیک جهت اجرا به امضای قرارداد رسید.

وی افزود: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مورد تایید شستا برای سرمایه گذاری انتخاب شد که در این طرح بالغ بر ۷۰۰ نفر در دوران اجرای پروژه و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در دوران بهره برداری مشغول به کار خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کلر مصرفی غدیر توسط پتروشیمی اروند تامین می‌شود و در بعضی مواقع با عدم تامین کلر مواجه می شویم، مجموعه مدیریت شرکت اجرای پروژه کلر آلکالی را در دستور کار خود به عنوان یک اولویت قرار دادند.

امام قلی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه کلرآلکالی، عنوان کرد: این پروژه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد و در کمترین زمان ممکن پیمانکار آن مشخص شد.

وی افزود: شرکت با اجرای این پروژه از تک محصولی خارج می‌شود و وابستگی مستقیم خود به دیگر پتروشیمی ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اشتغال جوانان، خاطرنشان کرد: پروژه های جانبی شرکت علاوه بر اشتغالزایی، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سوددهی را نیز در پی دارد.

وی افزود: اجرای پروژه در مدت ۳۶ ماه و با اعتبار ۱۷۰ میلیون دلار انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات