به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

چادرملو قرارداد خرید ۱۰ لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد

قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی چادرملو قرارداد خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو سنگین باری MAP30 با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان شرکت زیر مجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیو سازی مپنا امضاء شد.

در مراسم امضای این قرارداد، مدیر عامل شرکت سی پی جی پارس و مدیر عامل سریر لجستیک گزارشی اجمالی از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان ۷۰۰ نفر ساعت کار ارائه دادند.

همچنین، مهندس طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی اشاره کرد.

طاهرزاده در این راستا گفت: مجموعه چادرملو به عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن تکلیف خود می داند در چارچوب سیاست های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی، در استراتژی توسعه خود علاوه بر توجه به زیر ساختهای توسعه پایداراز جمله انرژی، نگاه توسعه گرا به ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز شرکت در بخش حمل و نقل ریلی داشته باشد.

قرارداد خرید ۱۰ لکوموتیو سنگین باری در راستای ضرورت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی

وی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی افزود: شرکت چادرملو با تولید سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد بالغ بر ۲۱ درصد از خوراک اولیه این صنعت را در کشور تامین می کند و از اهداف کلان این شرکت کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت پذیری با سایر شرکتهای هم گروه در داخل و خارج از کشور است.

مهندس طاهر زاده تصریح کرد: یکی از شاخصهای اثر گذار در قیمت های تمام شده محصولات، هزینه حمل و نقل است به همین منظور با تاسیس شرکت سریر لجستیک به عنوان بازوی اجرایی چادرملو درحمل و نقل ریلی و خرید ۵۵۰ واگن و تعدادی کشنده فعالیت خود را آغاز کردیم به طوریکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۵ درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و ۲۵ درصد جاده ای انجام شد.

و اکنون با انعقاد این قرارداد برای خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه می باشد، در نظر داریم نسبت به تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی شرکت اقدام نمائیم.

درادامه این مراسم دکتر اولیاء مدیر عامل گروه مپنا نیز گفت: پس از ساخت و تحویل واگنهای باری مورد نیاز چادرملو اکنون با عقد این قرارداد که با اعتماد و حمایت قابل تقدیر چادرملو صورت پذیرفته است در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای اولین بار اقدام به ساخت لکوموتیو های سنگین نماییم .

وی افزود: رویکرد جدید مپنا پاسخ گویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است چرا که با حمایتهای این کارفرمایان و تامین مالی پروژها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیتهای مپنا فراهم می گردد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات