کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق خانگی؛ صرفه‌جویی مردم چرخ صنعت را چرخاند

معاون برنامه‌ریزی وزارت نیرو گفت: اگر با دست فرمان تابستان 1400 به مصرف برقِ خانگی ادامه می‌دادیم، تابستان 1402 مصرف برق خانگی در 4 ماهه گرم سال به 58 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسید اما با وجود افزایش 2 میلیون مشترک و افزایش دما، مصرف برق خانگی اضافه نشد و با کاهش 20 درصدی مصرف در فصل گرم 1402 فقط به 46 میلیارد کیلووات‌ساعت مصرف رسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، آب و برق الفبای توسعه زیرساخت است و هر مسیر توسعه‌ای که کشور بخواهد آن را طی کند در گام اول به منابع آب و برق پایدار نیاز دارد. از طرفی بخشی از سیاست‌های رفاهی در جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آب و برق در دسترس خانواده‌ها تنظیم شده و امروز حتی یک ساعت زندگی بدون برق برای هیچ ایرانی ممکن نیست زیرا از آب جوش چایی صبحانه تا پخت و پز و شستن لباس و نگهداری وسایل خوراکی در منزل تنها و تنها به اتکا به برق امکان‌پذیر می‌شود.

توقف رشد سرمایه‌گذاری در اقتصاد در دهه ۹۰ علاوه بر بخش‌های اقتصادی به آب و برق هم کشیده شد و تابستان ۱۴۰۰، شاهد برونزد بسیاری از عدم سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نیروگاهی، شبکه برق و حوزه آب بودیم. جایی که خاموشی‌های بالای ۸ ساعت پس از یک دهه بار دیگر مهمان خانه ایرانی‌ها شد و در حوزه آب نیز بحران‌هایی نظیر آنچه در خوزستان، اصفهان و خراسان رقم خورد پیش آمد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات