ابرپتروشیمی کیان سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی کیان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۷ دو فاز اولفین و hd ابرپروژه پتروشیمی کیان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد دلار با تکیه بر توانمندی‌های بومی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، به نقل از روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، عبدالله یاوری اظهار داشت: «کیان» یکی از بزرگترین مگا پروژه‌های کشور و خاورمیانه است و در ابتدا از ظرفیت شرکت لینده آلمان برای طراحی و همچنین مرحله اجرا استفاده کرده‌ و به دنبال آن یک قرارداد تحت عنوان EPC با شرکت لینده آلمان منعقد می‌شود اما متاسفانه در سال ۱۳۹۶ و پس از پیاده‌سازی ۶۰ درصد پروژه تا مرحله فید (عمده کار اصلی مهندسی) به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه کار متوقف شد و مدیران شرکت تصمیم گرفتند از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت اویک (OIEC) وارد مذاکره شده و کار در قالب EPC به این شرکت واگذار می‌شود، ادامه داد: طبق طرح توجیهی تهیه شده، رقم کل پروژه معادل سه و نیم میلیارد یورو ارزش‌ گذاری شده و اعتبار نیاز دارد. همچنین مقرر شده تا ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز از طریق فایننس و مابقی از طریق آورده سهامداران تامین شود و تا امروز ۲۴۰ میلیون یورو از محل منابع آورده سهامداران به پروژه تزریق شده است.

یاوری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۷ دو فاز اولفین و hd این ابرپروژه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، یادآور شد: هم اکنون ۵ بسته پیشنهادی برای انتخاب فاینانسور در اختیار داریم که در حال مذاکره هستیم تا بهترین گزینه را انتخاب و فاز اجرایی را در اسرع وقت آغاز کنیم.

عضو هیت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان خواستار مرتفع کردن پیچیدگی‌های اخذ مجوزها شد و تاکید کرد: بدون شک در این صورت روند جذب سرمایه‌گذار کوتاه و تسهیل و برنامه ها با واقعیت منطبق می شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات