ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای منطقه با راه‌اندازی مگاپروژه پتروشیـمی کیان

شرکت پتروشيمی کيان در سال 1391 به عنوان مجری طرح الفين 12 و آروماتيک 5 تاسيس شد. طرح پتروشيمی کيان در ابتدا به صورت يک مجتمع پتروپالايشگاهی شامل يک واحد پيش تفکيک خوراک، آروماتيک و الفين به همراه تعدادی واحد پايين‌دستي تعريف شده بود. پيرو عدم قطعيت اختصاص خوراک ميعانات گازی به طرح، امکان اجرای تعدادی از واحدها شامل واحد پيش تفکيک خوراک و واحد آروماتيک وجود نداشته؛ لذا پيرو بررسي به عمل آمده در فرآيند مطالعات مفهومی مجتمع و با توجه به نتايج حاصله از بخش مطالعات بازار، علاوه بر حذف واحدهای مذکور تعدادی از واحدهای پايين‌دستی نيز با مبنای حداکثر وفاداری به طرح مصوب اوليه دست‌خوش تغييرات گرديدند. با توجه به مطالعات انجامشده و وضعيت محصولات پتروشيمی در بازارهای داخلی و بين‌المللی در سال‌های آتی و امکان تامين دانش فنی واحدهای پايين‌دستی و زمين اختصاص يافته به طرح، واحد الفين با در نظر گرفتن خوراک گاز مايع به همراه واحدهای استخراج بنزن، بوتادين و هيدرو دی آلکيلاسيون در بالادست و تعدادی واحدهای پايين‌دستی در شاخه‌های اتيلن، پروپيلن و بنزن شامل واحدهای اتيل بنزن، استايرن مونومر، پلي اتيلن سنگين، پروپيلن اکسايد و اکسو الکل به عنوان ساختار نهايی مجتمع انتخاب گرديد. مجتمع پتروشيمی کيان در سه قطعه زمين به مساحت تقريبي 75 هکتار در فاز دوم پتروشيمی منطقه ويژه اقتصادی پارس عسلويه احداث و پس از بهره‌برداری کامل يکی از بزرگترين مجتمع‌های پتروشيمی کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، دکتر مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در دیدار با اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و قائم‌مقام شرکت پتروشیمی کیان، مگاپروژه پتروشیمی کیان را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی و تولیدی کشور برشمرد.

وی به اهمیت جایگاه شرکت کیان به عنوان مگاپروژه پتروشیمی و تولید محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور و منطقه و… پرداخت و تاکید کرد: باید با عزم و همت مضاعف در پیشرفت امور مدیریتی و رفع موانع تکمیل پروژه حرکت کرد و در این میان، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در جهت تحقق برنامه‌های توسعه‌ای مگاپروژه پتروشیمی کیان تسهیل‌کننده خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، با اهمیت خواندن پروژه کیان برای اقتصاد و باروری صنایع پتروشیمی در راستای تحقق راهبردهای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در پتروپالایشگاه‌ها، تولید و فرآوری محصولات در مقابله با خام فروشی، افزود: تلاش و سیاست شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، مساعدت و همراهی با سهامداران پروژه پتروشیمی کیان برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه ملی است.

مهندس عبدالله یاوری، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان نیز، گزارشی از اقدامات و فرآیند رشد و توسعه مجتمع کیان، ضرورت تسهیل‌گری در تامین منابع اعتباری ورود سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین تسهیل در تضامین و شرایط پذیرش فایناسور برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه کیان ارائه داد و به امتیازات خاص پروژه پتروشیمی کیان از لحاظ زیرساخت‌ها، نوع محصولات پتروشیمی و… اشاره کرد.

ضرورت تسریع در ساخت و به بهرهبرداری رساندن پروژه عظیم کیان

 

دکتر عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با حضور در منطقه ویژه عسلویه و بازدید از پروژه در دست احداث پتروشیمی کیان، از نزدیک در جریان روند اجرایی اقدامات انجام‌شده قرار گرفت و خواستار افرایش سرعت اجرا، برنامه‌ریزی تامین‌مالی و تعیین وضعیت شرکای پروژه شد.

وی با تاکید بر اهمیت تسریع در ساخت و به بهره‌برداری رساندن پروژه عظیم کیان گفت: با توجه به کارهای بزرگی که در راه اجرای این پروژه انجام شده و اهمیتی که پتروشیمی کیان در سبد تولیدات غدیر دارد، مدیران این مجموعه و هلدینگ نفت‌وگاز پارسیان باید به‌صورت جدی در راستای رفع موانع باقی‌مانده قدم بردارند و با افرایش سرعت اجرا، در خصوص تامین مالی پروژه بر اساس سیاست‌های غدیر و تعیین وضعیت شرکای پروژه اقدام نمایند.

مگاپروژه پتروشیمی کیان یک پروژه بسیار ارزشمند در کشور است

 

دکتر اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت گسترش نفت‌وگاز پارسیان در بازدید از سایت کیان در عسلویه، پروژه پتروشیمی کیان را یک مگاپروژه بسیار مهم در صنعت و تولید کشور دانست.

وی مهمترین اقدام حمایتی در سال جاری را اخذ مجوز برای خوراک ۹۰۰ هزار تنی از شرکت ملی گاز دانست و در بخشی از سخنان خود، به ارائه گزارش اقدامات و عملکرد شرکت گسترش نفت‌وگاز پارسیان در تامین منابع و ضرورت‌های حمایتی به سقف سهم سهامی شرکت برای پروژه کیان پرداخت.

مدیرعامل شرکت گسترش نفت‌وگاز پارسیان اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، عدم همراهی در تامین منابع مالی و پشتیبانی بهنگام قدر سهم سایر سهامداران شرکت پتروشیمی کیان است. در این میان، مهمترین اولویت پیگیری، تعیین تکلیف میزان مشارکت و همکاری سهامداران برای ادامه مسیر حرکت و توسعه کیان است.

دکتر قنبری در پایان به شرایط تامین منابع مالی شرکت پتروشیمی کیان اشاره کرد و برای تامین منابع مالی در سقف سهم مشارکت پارسیان قول مساعد داد.

راهاندازی مگاپروژه پتروشیمی کیان با سیاستهای حمایتی شرکت سرمایهگذاری غدیر

 

مهندس عبدالله یاوری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان با تشریح فرآیند اجرای برنامه‌ها در جهت توسعه و پیشرفت، به ظرفیت‌ها و مزایای این شرکت در افق تکمیلی و توسعه‌ای پرداخت.

وی با بیان مهمترین اقدامات زیرساختی شرکت کیان، تحویل ۷۵ هکتار زمین تملیکی، آماده‌سازی، استحصال مقاوم‌سازی، حصارکشی و احداث دیوارهای حائل و مهمتر از آن ساخت سازه‌های مخازن از طریق شرکت‌های داخلی دانستند.

یاوری با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه سهامداران شرکت کیان (پترو فرهنگ و گسترش نفت‌وگاز پارسیان) به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی از طریق فایناسور و موضوعات حقوقی مرتبط همچون تضامین از سوی شرکت و سهام‌داران شرکت‌های پتروفرهنگ و گسترش نفت‌وگاز پارسیان و همچنین رفع موانع اشاره کرد و درخواست مساعدت از سوی شرکت غدیر در تامین منابع و رفع مشکلات ارزی و سرمایه‌گذاری داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان اهمیت این پروژه را برای اقتصاد کلان کشور و باروری صنایع پتروشیمی در تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی و تکمیل چرخه تولید و فروش بسیار با اهمیت خواند و اعلام کرد: تولیدات این پروژه می‌تواند کشور را از وابستگی و واردات فرآورده‌های نفتی در محصولات استراتژیک مانند الفین، آروماتیک و … بی‌نیاز و حتی بازار جهانی منطقه و آسیا را هم تامین کند.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی و تکمیل این پروژه می‌تواند پای کشورهای منطقه را به فناوری‌ها و تخصص‌های تولید فرآورده‌های نفتی به ایران باز نماید و فصل جدیدی را در مناسبات اقتصادی در صادرات محصولات پتروشیمی بازگشایی کند.

مهندس یاوری، مگاپروژه پتروشیمی کیان را تکمیل‌کننده سایر پتروپالایشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی دانست و سرمایه‌گذاری در تکمیل پروژه‌هایی همچون کیان را موجب پیشرفت و توسعه کشور و نیز، رفع وابستگی و تولید فرآوری از مواد خام نفتی دانست.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر را چراغ روشنی برای توسعه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های بزرگ پتروشیمی می‌تواند تحقق برنامه‌های اقتصاد کلان و تجارت معکوس صادرات به جای واردات محصولات نفتی را در پی داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود، به نقش بسیار موثر و راهگشای سهامداران به‌ویژه توجه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پیشرفت و تکمیل این پروژه اشاره و ابزار امیدواری کرد: با سیاست‌های برنامه‌های این شرکت و در سایه آن، حمایت‌های شرکت گسترش نفت‌وگاز پارسیان، مگاپروژه پتروشیمی کیان به‌زودی راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد.

خبرهای پتروشیمی کیان

شرکت پتروشیمی کیان که در ششمین اجلاس سراسری مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فرهنگ‌سازمانی، مفتخر به دریافت تندیس و لوح ارزشنامه از سوی کمیته علمی ششمین اجلاس سراسری شده است.

با تبریک این افتخار فرهنگی و اجتماعی به مدیران و کارکنان، شرکت پتروشیمی کیان با برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارتقای فرهنگ‌سازمانی و مشارکت حداکثری در مسئولیت‌های اجتماعی فعالانه در حوزه‌های مورد نیاز جامعه بر اساس مصوبات هیات مدیره و سهامداران گام خواهد برداشت.

انتصاب مشاور مدیرعامل و رییس اداره ارتباطات و روابط عمومی

 

مهندس عبدالله یاوری، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان در حکمی «عبدالرسول جوادی بالاجاده» را به سمت «مشاور مدیرعامل و رییس اداره ارتباطات و روابط عمومی» منصوب کرد.

مهندس یاوری در این حکم آورده است: نظر به شایستگی، تجارب ارزنده و مفید به موجب این ابلاغ به عنوان «مشاور مدیرعامل و رییس اداره ارتباطات و روابط عمومی شرکت پتروشیمی کیان» منصوب می‌شوید.

وی در این مراسم به تعامل و همفکری با سایر مدیران شرکت و ارتباط موثر با سهامداران و اصحاب رسانه در جهت معرفی ظرفیت اقتصادی شرکت کیان را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان، روابط عمومی را حلقه مستحکم ارتباط مدیران با همکاران و سهامداران دانست و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی این مگاپروژه در کشور و بین‌الملل را بسیار تاثیرگذار خواند و در ادامه، همکاری همه ارکان مدیریتی شرکت را در جهت اجرای برنامه‌های حوزه ارتباطات و روابط عمومی شرکت پتروشیمی کیان را خواستار شد.

انتصاب مدیر سایت و مدیر آفسایت

مهندس عبدالله یاوری، در جلسه شورای مدیران شرکت پتروشیمی کیان، در احکامی «مهندس ساسان صفوی» را به عنوان «مدیر سایت» و «مهندس یزدانجو» را به ‌عنوان «مدیر آفسایت» این شرکت منصوب کرد. مهندس یاوری در این احکام، برنامه ریزی مناسب، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و پیگیری امور محوله را از مهمترین راهبرد مدیریتی مدیران منصوب‌شده برشمردند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات