ایجاد ۱۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه به حدود ۱۳۰ میلیون تن، گفت: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در حال تولید انواع محصولات پتروشیمی هستند.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بیجار اظهار کرد: با تلاش‌های متخصصانی که دل در گرو سربلندی کشور دارند پتروشیمی و صنایع نفت و‌ گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی افزود: در طلوع انقلاب اسلامی حدود یک ونیم ملیون تن‌کل تولید صنعت پتروشیمی کشور بود که امروز ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی ۹۲ میلیون تن است و این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی و ظرفیت ملت ایران است.

شاهمیرزایی گفت: برنامه‌ریزی‌های فشرده  ای صورت گرفته است و در برنامه هفتم ‌نزدیک ۱۳۰ میلیون تن ظرفیت صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی اظهارکرد: در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت و‌ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران عنوان کرد: پیشرفت‌ها در صنعت پتروشیمی نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.

شاهمیرزایی با اشاره به تحریم‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها گفت: دشمن تلاش کرد تا ما قوی و بزرگ نشویم اما با تلاش مردم و مسئولان، این امر میسر نشد و این طرح که امروز شاهد اجرای عملیات عمرانی آن هستیم، زنجیره‌های بعدی این صنعت را در استان کردستان به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد و سالانه ۱۶ میلیارد دلار از این صنعت صادرات داریم و بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان سفر به استان کردستان، ظهر روز جمعه در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر بیجار حضور یافت و در سخنانی به تشریح دستاوردهای این صنعت پرداخت.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات