تله تورم برای اقتصاد کشورهای جهان/ ایران در پازل گرانی جهانی کجاست؟

 به جرات می‌توان به این موضوع مهم اشاره کرد که جنگ روسیه و اوکراین تاثیر منفی بر اقتصاد کشورهای مختلف جهان داشته است. بیش از ۴۰ درصد از مردم ۳۰ کشور دنیا بر این باور هستندکه تورم مهمترین مشکل کشورشان در شرایط کنونی است.

به‌گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ نگرانی از افزایش میزان تورم در کشورهای دنیا در حالی روبه افزایش است که مردم بعضی از نقاط جهان برای تهیه هزینه‌های زندگی با بحران‌های متعددی روبرو هستند.

از جمله کشورهایی که تورم در آن‌ها مهمترین موضوع نگرانی مردم شده است، شامل  آرژانتین، استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان، آمریکا و ترکیه می‌شود

عدم رضایت‌مندی از عملکرد اقتصادی در یک کشور برای بعضی از نقاط جهان به بالای ۸۰ درصد رسیده است به طوری‌که مردم کشورهای پرو،آرژانتین و آفریقای جنوبی به ترتیب با عدم رضایت ۹۲ ،۸۵ و ۸۱ درصدی در صدر ناراضی‌ترین مردم جهان به لحاظ وضعیت اقتصادی کشورشان هستند.

در ایران هم با توجه به افزایش نرخ تورم شاهد گرانی برخی از کالاهای اساسی هستیم اما، با توجه به ابنکه میزان تولید محصولات کشاورزی و لبنی در ایران به طور تقریبی بالای ۸۵ درصد است به نظر می‌رسد کشور ما در گرداب تورمی دنیا همچنان شرایط قابل قبولی داشته باشد.

در شرایط کنونی جهان کشورهایی می‌توانند از بحران عبور کنند که در تولید محصولات و کالاهای اولیه و اساسی خودکفا باشند و ایران در این زمینه حداقل در منطقه خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات