به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین

رشد ۱۷ درصدی شرکت‌های دانش‌ بنیان با وجود عدم حمایت دولت

شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

محمدهادی طسوجی آذر، موسس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: سال گذشته اولین همایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن تلاش برگزار کردیم. در این همایش شرکت‌های دانش‌بنیان حضور پیدا کرده و تعاملات علمی خوبی بین مجموعه‌ها برقرار شد.

طسوجی آذر بیان کرد: متاسفانه حمایت‌های کافی از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد و حمایت‌ها در حد حرف و شعار است. به‌ عنوان‌ مثال، اذعان دارند که به شرکت‌های دانش‌بنیان معافیت‌های مالیاتی اعطاء شده، در حالی که این شرکت‌ها هنوز نمی‌توانند محصولات خود را صادر کنند و یا به فروش برسانند.

موسس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: کشور ما در حالی مالیات صادراتی از تولیدکنندگان می‌گیرید که در همه جای دنیا، مشوق‌های صادراتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته می شود.

پشتوانه علمی تولیدات دانش‌بنیان برگ برنده آن‌هاست

وی گفت: هر محصولی که در دنیا با برچسب دانش‌بنیان به بازار عرضه شود، با استقبال خوبی در بازار روبه‌رو شده و زودتر مورد قبول واقع می‌شود. پشتوانه علمی تولیدات دانش‌بنیان برگ برنده آن‌ها در بازارهای جهانی به شمار می‌آید.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد ۹۶۹۴ شرکت دانش‌بنیان به تائید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رسیده است که از این تعداد ۸۲۳ شرکت فناور، ۲۲۷۱ شرکت نوآور و ۶۶۰۰ شرکت به‌صورت نوپا تائید شده‌اند. بر این اساس تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت لازم به‌منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های فنی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توانسته‌اند در سال ۱۴۰۲ ضمن تحقق رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، امکان اشتغال برای بیش از ۳۹۰ هزار نفر را فراهم آورند.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات