نوسان قیمت ها به روزهای قبل از عید بازگشت؛

دوباره دلار اوج گرفت

با شروع فعالیت رسمی بازار ها در سال جدید، دوباره نوسان نرخ ها در بازارهای طلا و ارز ملموس شد. البته در روزهای گذشته که بازار های داخلی عمدتا تعطیل یا نیمه تعطیل بودند هم دوباره نرخ ارز و مشخصا دلار اوج گرفت

با شروع فعالیت رسمی بازار ها در سال جدید، دوباره نوسان نرخ ها در بازارهای طلا و ارز ملموس شد. البته در روزهای گذشته که بازار های داخلی عمدتا تعطیل یا نیمه تعطیل بودند هم دوباره نرخ ارز و مشخصا دلار اوج گرفت و به رقم های بالاتر از ۵۳ هزار تومان رسید اما گفته می شد که این نرخ ها واقعی نیست و بیشتر حباب شکل گرفته است. در کنار این شایعه، این نکته نیز گفته شد که دولت برای تامین حقوق و پاداش معلمان و هزینه های رتبه بندی دچار کمبود نقدینگی شده و همین امر، مقامات اقتصادی را به بالا بردن نرخ دلار و فروش آن در بازار غیر رسمی مجبور کرده است. به همین دلیل بالا رفتن قیمت دلار در روزهای گذشته بیشتر از آن که به تحولات منفی اقتصادی نسبت داده شود، به بازی دولت با نرخ ارز برای تامین ریال نسبت داده شد. همین مساله باعث شد تا تحلیل گران به موضوع بالا رفتن نرخ دلار چندان اهمیت ندهند.
نگاهی به قیمت ها
با این حال قیمت طلا برای امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اعلام . گفته شد که قیمت طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۲۴ تومان رسیده است. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۲۴ تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار ۳۶۵ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۶۴٫۳ دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت امروز مثقال طلا به ۱۱ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان رسیده است. قیمت طلا در بازار جهانی نیز تحت فشار شدید افزایش تورم در آمریکا به‌دنبال اعلام خبر کاهش غیرمنتظره تولید اوپک پلاس قرار گرفته است. قیمت این فلز گران‌بها با احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافته است. انتظار بالا رفتن تورم در آمریکا به‌دنبال افزایش قیمت نفت پس‌از اعلام کاهش تولید ناگهانی اوپک پلاس باعث می‌شود فدرال رزرو آمریکا همچنان سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود را حفظ کند.
براساس گزارش های میدانی هم قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ تومان بوده است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید           ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم(امامی)               ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
نیم سکه بهار آزادی                               ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی                               ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
سکه یک گرمی                                     ۷میلیون تومان
اونس جهانی طلا                                  ۱۹۵۹۹ دلار
طلای ۱۸ عیار                                        ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان
دلار ( مبادله ای )                                  ۴۰,۲۰۰ تومان
یورو ( بازار آزاد )                                   ۴۳,۸۵۸ تومان
پوند                                                     ۴۹,۷۸۷ تومان

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات