درد دل های یک کارآفرین :

دولت اگر بگذارد کارگر بیشتری استخدام می کنم

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، وحید نجار است ؛با ام دی اف کار می کند ،کابینت می سازد ، دکور می سازد و هر کاری که به ام دی اف مربوط می شود و نمی شود را انجام می دهد و در کار خود خبره است.
دو سال شاگردی و کارگری و ۱۵ سال استاد کار از وحید حیدری مردی کارکشته در بازار ام دی اف ساخته است.حالا او کارگاه بزرگی در شرق تهران درمنطقه هنگام خیابان غفاری جنوبی اجاره کرده است و بیش از ده نفر را مستقیم و غیر مستقیم نان می دهد.
پای میزم شکسته بود ، پای در کارگاه وحید گذاشتم پای حرف هایش که نشستم احساس کردم درد بزرگی در زیر قفسه سینه دارد.
وحید از کسادی بازار گله کرد و گفت که در ماه محرم و صفر مردم کمتر سفارش کار می دهند، اما بعد این ماه بازار کمی تکان می خورد اما مشکل ما محرم و صفر و اعتقادات مذهبی مردم نیست؛ بالاخره ما خودمان بخشی از این فرهنگ و جامعه هستیم. مشکل جو روانی حاکم بر جامعه است.
مشکل اینجاست که مردم تا می بینند مثلا دلار بالا می رود به سرعت پیشنهاد کار می دهند بازار رونق می گیرد.همه نگران و مضطرب از افزایش قیمت می شوند. همین نگرانی از افزایش قیمت ها باعث می شود مردم دست به کار شوند در حالی که به همان کار در زمان رکود نیاز داشتند و با قیمت کمتر می توانستند پیشنهاد بدهند، اما با بالا رفتن قیمت ها در بازار انگار مسابقه می گذارند و سفارش پشت سفارش، تا حدی که ما آنقدر وقت کم می آوریم که به اصطلاح فرصتی برای خاراندن سر پیدا نمی کنیم.
وحید در حالی که داغ کرده است و حرف می زند ناگهان سکوت می کند و به من خیره می شود و از من می پرسد به راستی ما چرا اینجوری هستیم؟!
او سپس با افسوس فراوان می گوید: که کاش دلار لحظه به لحظه بالا برود!
از آدم های وفادار خوشم می آید.حلقه رینگی در انگشت دست چپ در کارگاه تاریک و کم نور اش برق می اندازد.
به حلقه اشاره می کنم و می گویم این خیلی خوب است که تو به اصل زندگی وفادار هستی.
می خندد و پسر ده ساله اش (کیان) را بغل می کند و می گوید بیشتر کار ما با خانواده هاست با مردم باید در صلح و صمیمت رفتار کنیم اینجوری هم ما و هم مردم راحتیم.
از او درباره دوام و کیفیت ام دی اف می پرسم و او با بیان اینکه اگر آب به ام دی اف بخورد دوام ام دی اف یک ساعت است! می‌گوید که بالاخره ام دی اف اگر خوب نگهداری شود تا پنج سال دوام دارد و بعد از آن دل صاحبش را می زند و اقدام به تغییر و تعویضش می کنند، اما در مورد کیفیت کلی ام دی اف در بازار به جرات می توانم بگویم که کارخانه‌های تولیدی در ایران یک نوع ام دی اف تولید می کنند که اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم هیچ کدام کیفیت چندان خوبی ندارند .

او دوباره داغ می کند این بار به بخشی از دولت می تازد و می‌گوید که در این بازار کساد با این اجاره های سرسام آور ، ما به سختی دوام می آوریم دولت اگر بگذارد ما کار خودمان را می کنیم. من از دست ماموران مالیات ، بیمه ، بهداشت و…شکایت دارم چون هر روز یک داستان برای ما درست می کنند. ما نیازی به حمایت دولت نداریم فقط فشار را از روی ما بردارند تا ما کار خودمان را بکنیم اگر شرایط عادی بود چندین نفر دیگر را در همین کارگاه استخدام می کردم اما الان با این تورم و رکود به سختی خودمان را سرپا نگه داشته ایم.

عارف واحد ناوان

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات