رییس بانک جهانی تغییر کرد

هیئت اجرایی بانک جهانی «آجی بانگا»ی هندی تبار، مدیرعامل سابق مسترکارت را به‌عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب کرد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از رویترز، هیئت اجرایی بانک جهانی در روز چهارشنبه «آجی بانگا»ی هندی تبار، مدیرعامل سابق مسترکارت را به‌عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب کرد تا با تغییرات محیط زیستی و سایر بحران‌های جهانی مقابله کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بانگای ۶۳ سال در اواخر فوریه توسط جو بایدن نامزد این پست شد و تنها گزینه جایگزینی دیوید مالپس، رئیس سابق بانک جهانی بود. مالپس یک اقتصاددان و یکی از مقامات سابق خزانه‌داری آمریکا در دولت ترامپ بود. بانگا شغل جدید خود را از دوم ژوئن آغاز می‌کند.

هیئت اجرایی بانک جهانی پس‌از چهار ساعت مصاحبه با بانگا در روز دوشنبه او را برای این سمت انتخاب کردند. آخرین روز کاری مال پس اول ژوئن خواهد بود.

مالپس ضمن تبریک به بانگا گفت:«بانک جهانی یکی از مهم‌ترین مؤسسات بشردوستانه دنیاست برای کاهش فقر و گسترش رفاه در سراسر دنیاست».

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت بانگا با رهبری درست و مهارت‌های مدیریتی نقشی مهم در ادامه‌ اصلاحات بانک جهانی از جمله پیوند بین بخش‌های دولتی و خصوصی و گروه‌های غیرانتفاعی بازی می‌کند.

بانک جهانی صدها میلیارد دلار به کشورهای درحال توسعه وام داده و قصد دارد میزان وام‌دهی خود را برای کمک به حل چالش‌های جهانی مانند تغییرات محیط زیستی و جنگ‌ها و مقابله با همه‌گیری‌های آینده افزایش دهد.

بانگا در هند متولد شده و از ۲۰۰۷ یک شهروند آمریکایی بوده‌است.

منبع: تسنیم

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات