آذر دوست محمدی مدیر عامل برند نیلینو مطرح کرد

سودآوری سرمایه‌گذاری در تجارت فرش است نه دلار

سرمایه‌گذاری در تجارت فرش

آذر دوست محمدی، مدیر عامل برند نیلینو، با اشاره به سود آوری سرمایه گذاری در تجارت فرش گفت: سرمایه‌گذاری در تجارت فرش و فرش قابلیت سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت را داشته و درست مثل خرید دلار، ریسکی به همراه ندارد. چرا که با گذشت زمان نه تنها چیزی از سود و قیمت گذاری آن کم نمی شود بلکه ارزش آن بیشتر می شود بنابراین افزایش سود خرید فرش سنتی موضوع قابل تامل است.

سرمایه‌گذاری در تجارت فرش: راهی مطمئن برای سودآوری

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین مدیر عامل برند نیلینو اشاره به جمله معروفی در این باره گفت: مصداق این ادعا این جمله  است فرش سنتی بخریم تا نوه هایمان نیز از آن سود ببرند که این موضوع سود آوری سرمایه گذاری در تجارت فرش را نشان می دهد.

وی با نو آوری در عرصه صنعت فرش را به سرمایه گذاری در تجارت فرش مرتبط دانسته وگفت: با پیشرفت تکنولوژی ،تغییرات زیادی در سبک و سلیقه مشتریان ایجاد شده که بی‌توجهی به آن خسارت بار است.بسیاری از بافنده های تابلو فرش هنوز به سبک مینیاتوری کار کرده و طرح های محدودی دارند ،درحالی که ورود به بازارهای جهانی منوط به استفاده از طرح های متنوع است.با این توصیف باید تاکید کرد اگر صنعت فرش و تابلوفرش به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه دهد ،آینده روشنی نخواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه گفت: در مسیر افزایش سود خرید فرش سنتی ایرانی باید تکنولوژی ها باید از تجربه موفق کشورهای بلژیک، ترکیه و پاکستان به عنوان کشورهای پیشرو کمک گرفت. کشور ترکیه هم اکنون به دلیل سیاست های حمایتی و نداشتن محدودهای سیاسی ۳۸ درصد از بازارجهانی را به خود اختصاص داده است و اولین صادرکننده فرش جهان است. از سوی دیگر کشور افغانستان، عراق و پاکستان نیز تابلو فرش ایرانی وارد کرده و سپس به اسم خودشان به دنیا عرضه می کنند که این موضوع باعث شده کشورمان ۷ درصد از صادرات فرش دستباف را در اختیار داشته باشد و در جایگاه پنجمین کشور صادر کننده باشد.

مدیر عامل مجموعه نیلینو در پایان افزایش سود خرید فرش سنتی را منوط به عواملی دانسته و گفت: با توجه به تحریم ها و موانع تبادلات ارزی، حضور در نمایشگاه های بین المللی بسیار سخت شده و تعداد گردشگران خارجی نیز ۶۰ درصد کمتر شده است. به همین دلیل در راستای دور زدن این محدودیت ها، درصدد راه اندازی یک پنل در سایت آمازون هستیم تا این محصول در سراسر دنیا حضور داشته باشد. البته به این منظور اقداماتی برای رفع محدودیت های ارزی نیز صورت گرفته است و زیر ساخت های پنل مورد نظر آماده شده اما به طور کامل راه اندازی نشده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات