ضرورت کاهش بروکراسی اداری برای افزایش سرعت فعالیت‌های عمرانی

گروه ساختمانی بانک سپه پس از تجميع بانک‌های نظامی کشور و همچنين تجميع شرکت‌های عمرانی و ساختمانی اين بانک‌ها در بانک سپه، به عنوان بزرگترين گروه ساختمانی کشور لقب گرفت. اين گروه شامل شرکت‌های مادر از جمله «تجلی مهر ايرانيان»، «اطلس ايرانيان» و ساير شرکت‌های زيرمجموعه مانند شرکت بازرگاني انصار، فراسوی شرق، کوثر آذربايجان، کوشا پايدار و افتخار خوزستان مي‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، محمدسجاد سجادی، مشاور حقوقی مدیرعامل گروه عمرانی و ساختمانی بانک سپه گفت: فعالیت‌های عمرانی کلان در راستای توسعه‌ فضای شهری و فضاهای بین‌شهری و همچنین ساخت زیرساخت‌های مناسب شهری، از عمده فعالیت‌های این گروه به شمار می‌رود. بسیاری از فعالیت‌های عمرانی این گروه در همکاری با شهرداری‌ها در سراسر ایران، وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌های اداری و ارگان‌های نظامی است. پروژه‌های گروه عمرانی و ساختمانی بانک سپه به‌طور خلاصه شامل طراحی و ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، سدسازی، جاده‌سازی، ساخت پارک و بوستان و ساخت ساختمان برای سازمان‌های اداری ارگان‌های نظامی است.

وی گفت: این گروه با استفاده از منابع مالی، انسانی و تخصصی شرکت‌های تابعه، سعی در کسب جایگاهی برتر در ساخت‌وساز به همراه رضایت‌بخشی مشتریان در سطح ملی دارد؛ لذا سرمایه‌گذاری و مشارکت با سایر شرکت‌ها، تعامل با سازمان‌ها، انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی، شرکت در مناسبات علمی، مطالعه و بررسی پروژه‌های ساختمانی، انجام امور معاملاتی و بازرگانی و شرکت در مزایدات و مناقصات از جمله سایر فعالیت‌های این گروه است. علاوه بر این؛ توسعه‌ منابع انسانی، جذب نیروی متخصص، آموزش نیروها و پرورش مدیران متخصص در راستای رویکرد اصلی و راهبردی گروه؛ یعنی تفکر استراتژیک، مدیریت مبتنی بر دانش بوده که به رویدادهای موفق و نتایج قابل تقدیری انجامیده است.

سجادی افزود: در حال حاضر پروژه‌های این گروه در ۱۲ استان کشور در حال بهره‌برداری و اجرا است. بیش از ۱۵۰ پروژه‌ اداری و تجاری، بیش از ۳۰ پروژه مسکونی و بیش از ۳۰ پروژه شهرسازی و راه‌سازی از جمله فعالیت‌های این گروه و شرکت‌های تابعه است. کسب رتبه یک، از نظر شاخص بازدهی فروش در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و رتبه سوم ۱۰۰ – IMI در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات از جمله افتخارات شرکت‌های تابعه این گروه است. شرکت‌های تابعه جزو ۱۰۰ شرکت برتر کشور بوده و افتخاراتی از جمله جایزه ملی بهره‌وری را در رزومه دارند. مایه مباهات است که گروه عمرانی و ساختمانی بانک سپه ساخت بناهای ماندگار، برتر و مدرن در سراسر کشور که بسیاری از این ساختمان‌ها جزو به‌نام‌ترین ساختمان‌های کشور می‌باشند را با پایبندی به اقتصاد مقاومتی، معماری اصیل ایرانی اسلامی، مسئولیت‌پذیری، قانون‌پذیری و احترام به مشتری با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه داده است.

مشاور حقوقی مدیرعامل گروه عمرانی و ساختمانی بانک سپه  گفت: گروه ساختمانی بانک سپه، عملیات‌های عمرانی پویایی را در سراسر کشور عزیزمان در دست اجرا دارد. از پروژه‌های خاتمه یافته این گروه می‌توان به مراکز خرید اطلس نیاوران، گاندی، تبریز، کیش، نمک‌آبرود، بم و کرمان، الماس هوم سنتر، مرکز خرید آرمان، مهر کوهسنگی مشهد، اطلس کلینیک کرمان، مرکز تجاری تفریحی سعدی شیراز، پارک ۴۲ هکتاری کیانپارس اهواز، پارک شهر محمدیه، پارک بسیجیان مشهد، ساختمان اداری دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه، ساختمان تجارت جهانی فرش، ساخت برج‌های مسکونی و مسکن مهر در چندین استان کشور و ساخت بلوار و تقاطع های هم‌سطح و غیرهمسطح در کشور اشاره کرد. پروژه‌های عمرانی گروه ساختمانی بانک سپه، پروژه‌های پویایی در سراسر ایران است. به‌ عنوان مثال، احداث مسکن مهر یا ساختمان‌های اداری و تجاری در بسیاری از شهرها خاتمه یافته، در برخی در حال اجرا و در بسیاری در ابتدای کار است. از سوی دیگر، ساختمان اطلس پلازا در بزرگراه مدرس از جمله پروژه‌های کلان اداری- تجاری در حال اجرا در تهران است که توسط گروه ساختمانی بانک سپه با بالاترین استانداردهای جهانی در حال ساخت می‌باشد.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های اقتصادی مانند امور سپرده‌ها، تسهیلات، خدمات ارزی، اوراق مشارکت و غیره، بانک‌ها جهت افزایش سرمایه و راندمان مثبت در بخش‌های دیگر، به‌ویژه  خدمات و بازرگانی نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند. تیم حقوقی گروه ساختمانی بانک سپه در جهت حفظ منافع بانک و سپرده‌گذاران با دقت بسیار صرفا سرمایه‌گذاری‌هایی را مورد تایید قرار می‌دهد که اعتبار سودآوری آن مورد اطمینان گروه مالی و فنی قرار گرفته و بازگشت سرمایه مطمئنی داشته باشد. البته خصوصی‌سازی در دهه گذشته به پاگیری و رشد شرکت‌های عمرانی و ساختمانی مستقل کمک بسیاری کرده و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک، وظایف عمرانی به‌طور اختصاصی به این گروه‌ها واگذار و بانک‌ها صرفا در مبادلات مالی و اقتصادی نقش داشته باشند و بستر فعالیت‌های اقتصادی کلیه امور از جمله امور ساختمانی باشند.

سجادی گفت: بنا به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تیم حقوقی گروه ساختمانی بانک سپه حداکثر اطمینان را برای فاصله‌گیری از فعالیت‌های «بنگاه‌داری» و انجام فعالیت‌های عمرانی پر سود از نظر مالی و منافع عموم را حاصل می‌آورد. انجام فعالیت‌های عمرانی کلان در دنیا توسط گروه‌های عمرانی بزرگ مستقل یا با حمایت مالی گروه‌های مالی، بانک‌ها یا دولت‌ها قابل انجام است. فعالیت‌های ساختمانی خرد یا کلان به دلیل ماهیت کارآفرینی، عمرانی و توسعه‌ای؛ موجب رونق اقتصاد، سرمایه در گردش و رشد و آبادانی شهرها و کشور می‌شود. ساختمان‌سازی، پل‌سازی، سدسازی، ایجاد فضای سبز از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه شهری است. این امر به جز گردش اقتصادی وسیعی که به وجود می‌آورد، با سوددهی بالایی که دارد، موجب اطمینان خاطر و اعتماد سپرده‌گذاران و تقویت نظام بانکی است که این امر نیز یکی از عوامل رشد اقتصادی به شمار می‌رود.

وی افزود: فعالیت‌های عمرانی کلان منوط به دریافت انواع مجوزها و تاییدیه‌های استاندارد است و به همین دلیل با انواع چالش‌های حقوقی روبه‌رو است. با توجه به مدیریت توانمند و تیم خبره فنی و حقوقی این گروه، تمامی پروژه‌ها با بالاترین استانداردها اجرا و احداث می‌شوند. مراتب پیچیده اداری، نیاز به هماهنگی‌های بازدید و بازرسی متعدد، در کنار بروکراسی اداری از عوامل کاهش سرعت پروژه‌های عمرانی است. ادغام بانک‌های نظامی، همسطح‌سازی استانداردهای شرکت‌های تابعه، مسائل پیش آمده میان شرکت‌ها، اختلافات حقوقی ساختاری و دسته‌بندی مسائل حقوقی جدید از جمله چالش‌هایی است که با توجه به تفکر مشترک خدمت به خلق در بین مدیران ارشد شرکت‌های تابعه در حال افزایش است.

مشاور حقوقی مدیرعامل گروه عمرانی و ساختمانی بانک سپه گفت: پس از انقلاب و مخصوصا طی سال‌های گذشته، با گسترش دانش و تجربه عمرانی و حقوقی، قوانین مربوطه محکم‌تر و جدی‌تر شده‌اند که البته این قوانین در راستای ارتقا و محافظت از سلامت عموم و حفظ جان و مال آن‌ها است. این مساله منافاتی با منافع و اهداف گروه نداشته و اتفاقا جزو استاندارهای گروه است.

سجادی در انتها بیان کرد: کاهش بروکراسی اداری با تجمیع تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در صدور مجوزهای عمرانی در یک ارگان واحد که می‌تواند در افزایش سرعت فعالیت‌های عمرانی خرد و کلان نقش به‌سزایی داشته باشد، تاسیس زیرساخت مجازی برای صدور کلیه مجوزها و درخواست‌ها با تفکیک پروژه‌های کلان از خُرد و همچنین اعتماد به مدیران عامل در راستای افزایش ماندگاری و طول عمر مدیریت ایشان در‌ جهت پیشبرد اهداف و پروژه‌های در دست اجرا و قانون‌گذاری، می‌تواند تاثیر مطلوبی در توسعه گروه‌های عمرانی و شرکت‌های مشابه داشته باشد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات