مگا پروژه پتروشیمی کیان با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر راه‌اندازی می‌شود

مهندس عبدالله یاوری مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان با تشریح فرآیند اجرای برنامه‌ها در جهت توسعه و پیشرفت شرکت کیان به ظرفیت‌ها و مزایای این شرکت در افق تکمیلی و توسعه‌ای پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کیان، یاوری مواردی مانند تحویل ۷۵ هکتار زمین تملیکی،آماده‌سازی،استحصال مقاوم‌سازی، حصارکشی، احداث دیوارهای حائل و مهم‌تر از آن ساخت سازه‌های مخازن از طریق شرکت‌های داخلی را از مهم‌ترین اقدامات زیرساختی شرکت کیان دانست.

وی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه سهامداران شرکت کیان (پترو فرهنگ، گسترش نفت و گاز پارسیان) به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری خارجی از طریق فایناسور، موضوعات حقوقی مرتبط همچون تضامین از سوی شرکت و سهام‌داران شرکت‌های پتروفرهنگ و گسترش نفت و گاز پارسیان، رفع موانع و درخواست مساعدت شرکت غدیر در تأمین منابع و رفع مشکلات ارزی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان به نقش تسهیل‌کننده سهامداران پتروشیمی کیان در توسعه و تکمیل پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه کیان را برای اقتصاد کلان کشور و باروری صنایع پتروشیمی در تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی و تکمیل چرخه تولید و فروش بسیار با اهمیت خواند و اعلام کرد: تولیدات این پروژه می‌تواند کشور را از وابستگی و واردات فرآورده‌های نفتی در محصولات استراتژیک مانند الفین، آروماتیک و… بی‌نیاز و حتی بازار جهانی منطقه و آسیا را هم تامین کند.

وی افزود: شرکت پتروشیمی کیان با راه‌اندازی و تکمیل این پروژه می‌تواند پای بازار کشورهای منطقه را به فناوری‌ها و تخصص‌های تولید فرآورده‌های نفتی به ایران باز نماید و فصل جدیدی در مناسبات اقتصادی در صادرات محصولات پتروشیمی بازگشایی کند.

یاوری، پتروشیمی کیان را تکمیل ‌کننده سایر شرکت‌های بزرگ پترو پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی دانست و سرمایه‌گذاری در تکمیل پروژه‌هایی همچون کیان را موجب پیشرفت و توسعه کشور، رفع وابستگی و تولید فرآوری از مواد خام نفتی برشمرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر را چراغ روشنی برای توسعه صنعت پتروشیمی دانست و افزود: راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های بزرگ پتروشیمی می تواند تحقق در برنامه‌های اقتصاد کلان و تجارت معکوس صادرات به جای واردات محصولات نفتی را به ارمغان آورد.

یاوری به نقش بسیار مؤثر و راهگشای سهامداران به‌ویژه توجه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در پیشرفت و تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ها و حمایت‌های شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، مگاپروژه پتروشیمی کیان به‌ زودی راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات