کاهش ۱۲۹۶ واحدی شاخص بورس تهران در پایان معاملات هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز هفته با کاهش 1296 واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، اوراق بهادار تهران امروز  چهارشنبه در آخرین روز معاملاتی هفته در یک روند رو به کاهش قرار گرفت به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۲۹۶ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۵۵ واحد رسید، اما شاخص هموزن امروز با افزایش ۴۴ واحدی در رقم ۷۵۵ هزار و ۲۹۸ واحد ایستاد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی و حق تقدم به ارزش ۵۵۱۴ میلیارد تومان دادوستد کردند. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش روز ۶۱۱ شرکت بورسی است، به بیش از ۷ میلیون و ۶۰۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

امروز همچنین عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت گروه مالی داتام به عنوان ششصد و یازدهمین شرکت بورسی عرضه اولین شد. یکی از روش‌های جمع‌آوری نقدینگی از بازار سرمایه عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس است که منابع جمع‌آوری شده معمولاً صرف انجام پروژه‌های توسعه‌ای در شرکت‌ها می‌شود. در حال حاضر ۶۰ میلیون ایرانی معادل ۷۵ درصد جمعیت در بازار سرمایه به شکل مستقیم حضور دارند که البته ۴۹ میلیون نفر از طریق سهام عدالت و حدود ۱۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و بقیه به شکل‌های غیرمستقیم در بازار حضور دارند.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس به حدود ۱۸۲ میلیارد دلار می‌رسد. بنابراین لازم است عمق بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

سرمایه‌گذاری در بورس به منزله پذیرش ریسک است، چون این بازار دارای ریسک و نوسان است، بنابراین قبل از خرید و فروش باید از وضعیت شرکت‌ها آگاهی لازم از طریق مطالعه، تحلیل و یا مشاوره با افراد امین و خبره به دست آورد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات