روند کاهش قیمت ادامه دارد

افزایش در میانه ریزش نرخ ها

با این که خودرو روند نزولی قیمت را پشت می گذراند و تقریبا همه خودروها، افت قیمت را تجربه کرده اند اما برخی خودروها مانند تارا، شاهین و و دنا در میانه سقوط قیمت ها، رشد قیمت را تجربه کرده اند.

با این که خودرو روند نزولی قیمت را پشت می گذراند و تقریبا همه خودروها، افت قیمت را تجربه کرده اند اما برخی خودروها مانند تارا، شاهین و و دنا در میانه سقوط قیمت ها، رشد قیمت را تجربه کرده اند؛ مثلا تارا دنده ای تا ۴۰ میلیون تومان هم بالا رفته است. همچنین قیمت شاهین سایپا و دنا معمولی ایران خودرو با ۲۰ میلیون تومان افزایش، هفته را به پایان رساند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ اول تیرماه ۴۵۰ میلیون تومان بود این خودرو در پایان ماه گفته شده نیز همین قیمت را حفظ کرد. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۷۵ میلیون تومان است که تغییر نکرد.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ در پایان تیرماه ۷۶۰ میلیون تومان شد که ۴۰ میلیون کاهش را به ثبت رسانده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۷۸۰ میلیون تومان است که در تیرماه ۵۰ میلیون تومان ارزان شده است. قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۵۰ میلیونی شده است که طی در تیرماه ۵ میلیون تومان ارزان شده است. قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۳۰میلیون تومان است که طبق لیست قیمت ایران خودرو، طی تیرماه ۴۰ میلیون تومان ریخته است. قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۴۵ میلیونی شده است که در تیرماه ۵ میلیون تومان ارزان شده است. قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۵ میلیون اعلام شده است که طی تیرماه ۱۵ میلیون گران شده است. قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ، ۷۸۰ میلیون تومان است که در آخرین روز پایانی تیرماه ۱۰ میلیون تومان کاهش را ثبت کرد. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۸۰۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به اول تیرماه بدون تغییر ماند. قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۱۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۵ میلیونی طی تیرماه است. قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است و در تیرماه ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.
باز هم کاهش
با این همه قیمت خودرو طی هفته ی گذشته باز هم کاهش یافت برخی معامله گران از آزادسازی واردات خودرو به عنوان یکی از مهمترین دلایل موج جدید ریزش قیمت خودرو یاد می‌کنند. طبق گفته آنها جو روانی نیز به تداوم کاهش قیمت امیدوار شده است. البته میزان تاثیر واردات خودرو بر افت قیمت‌ها به تامین ارز بر می‌گردد. اگرچه این امکان فراهم خواهد شد که سرمایه‌داران نیز امکان وارد کردن خودرو با ارزشخصی را داشته باشند اما بار اصلی بر دوش دولت است که نحوه عملکرد آن می‌تواند آینده بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.
کارشناسان درباره روند کنونی بازار خودرو گفته‌اند که ریزش قیمت خودرو مبتنی بر واقعیت نیست و بیشتر تحت تاثیر اخبار و هیجانات زودگذر است. در نتیجه تا زمانی که اتفاق جدیدی در سیاست خارجی یا قیمت ارز رخ ندهد، نمی‌توان انتظار افزایش یا به‌ویژه کاهش قیمت چشمگیری را داشت. اما این هیجان های زود گذر مورد ادعای ناظران چند ماه است که در بازار رسوب کرده و ماندگار شده است

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات