150 هزار واحد رشد در یک هفته

امیدواری به تداوم صعود شاخص

رشد تقریبا 150 هزار واحدی شاخص کل بورس در این هفته، اوضاع خوبی را برای بورس به وجود آورد و معامله گران به روزهای صعود امیدوار کرد

رشد تقریبا ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در این هفته، اوضاع خوبی را برای بورس به وجود آورد و معامله گران به روزهای صعود امیدوار کرد؛ در حالی که هفته گذشته به نحو چشمگیری شاخص کل بورس سقوط کرده بود تقریبا همه معامله گران هشدار می دادند که ممکن است بورس وارد دوره رکود و سقوط شده باشد و ریزش شاخص برای هفته های بعدی هم ادامه پیدا کند.
اما این هفته را بورس با رشد ۴۶ هزار هزار واحدی شاخص آغاز کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات ‌شنبه، چهارم شهریور با ۴۶ هزار و ۵۱۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد ایستاد. در همین روز، شاخص هم‌وزن با ۱۷ هزار و ۶۳ واحد افزایش به ۶۸۴ هزار و ۹۰۲ واحد و شاخص قیمت با ۹ هزار و ۷۰۷ واحد رشد به ۳۸۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. هم چنین شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۵۷۳ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۵۴۱ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد. اما رشد شاخص در روز معاملاتی نخست، اتفاقی نبود چرا که با تداوم روند صعودی بورس، شاخص کل بازهم ۵۸ هزار واحد رشد کرد. براساس این گزارش شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات ‌یکشنبه، پنجم شهریور با ۵۸ هزار و ۳۸۹ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۱ هزار واحد ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با ۱۵ هزار و ۵۶۹ واحد افزایش به ۷۰۰ هزار و ۴۴۹ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۸۵۷ واحد رشد به ۳۹۸ هزار و ۵۱۱ واحد رسید. البته شاخص فرابورس نیز یکشنبه گذشته، بیش از ۵۵۴ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۹۶ واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
عبور از از مرز دو میلیون واحد
در سومین روز معاملاتی، رشد ۳۲ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات موجب شد تا شاخص از مرز دو میلیون واحد نیز بگذرد. گفتنی است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات ‌دوشنبه، ۶ شهریور با ۳۲ هزار و ۷۴۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۴ هزار واحد ایستاد. علاوه براین شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۷۴۸ واحد افزایش به ۷۰۵ هزار و ۱۵۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۰۱ واحد رشد به ۴۰۱ هزار و ۱۸۸ واحد رسید. در همین روز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸۲ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. تداوم سبزپوشی شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی در سه شنبه گذشته، باعث نزدیک شدن شاخص کل، به مرز ۲.۱ میلیون واحدی شد و بر این اساس شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، ۷ شهریور ماه با ۱۰ هزار و ۹۰۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۵ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۷۳ واحد افزایش به ۷۰۷ هزار و ۱۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۵ واحد رشد به ۴۰۲ هزار و ۶۹ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در این روز کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۲۷۲ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۱۰۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
با رشد ۹ هزار واحدی، شاخص کل بورس به کانال ۲.۱ میلیون واحد صعود کرد. این هفته را بورس با سبز پوشی به پایان برد و در پایان معاملات امروز چهارشنبه، ۸ شهریور ماه، شاخص کل با ۹ هزار و ۷۷۱ واحد افزایش و صعود به کانال ۲.۱ میلیون واحد، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با سه هزار و ۵۵۲ واحد افزایش به ۷۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۹ واحد رشد به ۴۰۳ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۱۲۳ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.
با این رشد، بسیاری از معامله گران به روزهای خوب بورس امیدوار شدند. آنها معتقدند که روند فعلی در بازار حتی اگر دستوری هم ایجاد شده باشد، در موقعیت سقوط یا جهش های قابل ملاحظه قرار ندارد و از این بابت سرمایه گذاری در بورس، در حال حاضر فقط در صورتی سود مطمئن خواهد داشت که نوسان گیری انجام شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات