پایان ریزش نرخ ها در بازار خودرو

ایستایی قیمت برای هفته جاری

ریزش قیمت های خودرو حالا دیگر خبر مهمی محسوب نمی شود. این ریزش به پراید که روزی نماد گرانی خودرو خوانده می شد، هم رسیده است.

ریزش قیمت های خودرو حالا دیگر خبر مهمی محسوب نمی شود. این ریزش به پراید که روزی نماد گرانی خودرو خوانده می شد، هم رسیده است. در همین چند سال پیش وقتی می خواستند گرانی کالای بی کیفیت را مثال بزنند و بگویند که حتی کالاهایی که ارزش ندارد هم گران شده است، پراید را مثال می زدند که از حدود ۲۵ میلیون تومان به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود. حالا آن ۱۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان و بیشتر رسیده است و وقتی قیمت این خودرو که ارابه مرگ هم نامیده می شود، ۱۵ میلیون تومان ارزان می شود، بسیاری می گویند که خودرو ارزان شده است.

اکنون قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت پراید کارکرده مدل ۱۳۲ SE سال ۹۸ با ۴۰ هزارکیلومتر کارکرده نیز ۲۷۰ میلیون تومان شده است. اگر نگاهی به روند قیمت ها بیندازیم مشاهده می شود که قیمت پراید وانت صفر مدل ۱۵۱ پلاس طی هفته گذشته ۱۵ میلیون تومان ارزان شده است. همچنین بررسی تغییرات قیمت محصولات سایپا نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۷۰ میلیون کاهش داشته است.

این ریزش حالا در به برخی دیگر از خودروهاتی ارزان قیمت هم رسیده است و قیمت کوییک S صفر ۱۴۰۲ با کاهش ۵ میلیونی به ۳۵۵ میلیون تومان رسید. گفتنی است کوییک اس سایپا طی ۸ روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت کوییک دنده ای r نیز طی مدت گفته شده ۱۰ میلیون پایین آمده است و حالا نسبت به اول خردادماه ۶۰ میلیون کاهش را ثبت کرده است. همچنین قیمت کوییک سایپا نسبت به اول خرداد ریزش سنگینی را ثبت کرده است. بر اساس قیمت محصولات سایپا، کوییک S دنده ای که اول خردادماه ۳۹۰ میلیون بود امروز به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت کوییک اتوماتیک پلاس در این مدت ۵۵ میلیون تومان پایین آمده است. قیمت کوییک R نیز ۵۰ میلیون ارزان شده است.

البته در حال حاضر بازار در رکود به سر می برد و قیمت ها ایستا شده است چنان که پژو ۲۰۶ تیپ ۲، که در هفته گذشته رکوددار کاهش قیمت بین خودرو‌های ایرانی شد و حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت، در هفته جاری دچار توقف قیمت شد و این خودروی محبوب، در بازار آزاد ۴۷۷ میلیون تومان معامله می‌شود. تارا اتوماتیک، سدان نیمه لوکس ایران خودرو امروز در بازار آزاد ۷۷۴ میلیون تومان معامله شد، تا همچنان قیمت این خودرو در کانال ۷۰۰ میلیون تومان باقی بماند.

بازار خودرو‌های مونتاژی هم در تبعیت از بازار خودرو‌های داخلی امروز در هیچ خودرویی نوسان را تجربه نکرد. جک s ۵ اتوماتیک، کراس‌اوور محبوب کرمان موتور نیز امروز هیچ نوسانی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد. فیدلیتی پرایم ۵ نفره با سال تولید ۱۴۰۱، امروز در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان حاضر شد تا پس از یک هفته نوسان قیمتی امروز را با ثبات آغاز کند. لاماری ایما، محصول پرفروش چینی بازار ایران امروز با عدد نهایی یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در بازار اعلام قیمت شد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات