روزهای قرمز برای بورس

باز هم تراز هفتگی شاخص منفی شد

بورس هم چنان روی دور کاهش است و شاخص افت می کند. گرمای تابستان البته روی گرما و تحرک بورس اثر نگذاشته و نتوانسته معاملات آن را پر تحرک و جذاب کند

بورس هم چنان روی دور کاهش است و شاخص افت می کند. گرمای تابستان البته روی گرما و تحرک بورس اثر نگذاشته و نتوانسته معاملات آن را پر تحرک و جذاب کند و از این روست که در نخستین روز تابستان امسال بورس با ریزش شاخص مواجه شد و افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی تابستان اتفاق افتاد.

به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، سوم تیر با ۱۱ هزار و ۲۸۲ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۶۲ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با سه‌هزار و ۱۷۱ واحد کاهش به ۷۴۲ هزار و ۹۶۳ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۸۴۱ واحد افت به ۴۳۱ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. گفتنی است شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۷۹ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۸۱۸ واحد رسید.

اما این افت بلافاصله جبران شد و با رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل رنگ سبز به بورس بازگشت. این تحول باعث شد شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، چهارم تیر با ۲۷ هزار و ۱۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۸۹ هزار واحدی بایستد. در همین روز شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۹۱ واحد افزایش به ۷۵۰ هزار و ۲۵۲ واحد و شاخص قیمت با چهارهزار و ۲۳۰ واحد رشد به ۴۳۵ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در این تاریخ بیش از ۲۲۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۶ واحد رسید. ادامه سبزپوشی هم چنین در روزهای بعدی هم مشاهده شد و بورس شاهد آن بود که شاخص کل هم چنان روز مدار صعود حرکت می کند؛ در سومین روز هفته شاخص کل بورس تهران باز هم رشد کرد و در پایان معاملات دوشنبه، پنجم تیر با ۶ هزار و ۵۲۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۹۴۲ واحد افزایش به ۷۵۶ هزار و ۱۸۶ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۴۴۷ واحد رشد به ۴۳۸ هزار و ۶۴۴ واحد رسید. هم چنین شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۲۷ واحد رسید.

سقوطی دوباره

افت ۲۷ هزار واحدی شاخص در چهارمین روز معاملاتی هفته باعث شد که آن چه شاخص در روزهای پیشین صعود کرده بود از دست برود. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، ۶ تیر ماه با ۲۷ هزار و ۹۲۳ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با پنج هزار و ۵۴۴ واحد کاهش به ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۲۱۵ واحد افت به ۴۳۵ هزار و ۲۸۹ واحد رسید. علاوه بر این شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۴۰ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید.

این سقوط باز هم ادامه پیدا کرد و در آخرین روز کاری هفته  بازار افت ۱۴ هزار واحدی شاخص را شاهد بود. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه، هفتم تیر با ۱۴ هزار و ۸۰۸ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی ایستاد و تراز حرکت شاخص در این هفته را منفی کرد. هم چنین شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶ واحد کاهش به ۷۴۶ هزار و ۶۳۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۲۳ واحد افت به ۴۳۲ هزار و ۹۵۸ واحد رسید. در عین حال شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۵ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۶۲۱ واحد رسید.

   در مجموع شاخص کل بورس این هفته را با ۱۹ هزار واحد کاهش ارتفاع به پایان برد و با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع بورسی گمان می رود که این کاهش ارتفاع در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات