نوسان شاخص کل ادامه دارد

برآیند مثبت در این هفته

در ادامه ریزش های چند هفته اخیر بورس تهران و در حالی که این بازار هفته گذشته را با صعود به اتمام رسانده بود، این هفته بازار سرمایه تهران روزهای کاری خویش را نزول آغاز کرد

در ادامه ریزش های چند هفته اخیر بورس تهران و در حالی که این بازار هفته گذشته را با صعود به اتمام رسانده بود، این هفته بازار سرمایه تهران روزهای کاری خویش را نزول آغاز کرد و در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل ۲۳ هزار واحد افت کرد. این امر البته تعجب برانگیز نبود و کسی انتظار نداشت که صعود هفته گذشته تکرار شود به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۳۰ اردیبهشت با ۲۳ هزار و ۳۲۴ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۱۱۲ واحد کاهش به ۷۶۰ هزار و ۹۷۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۴۱۵ واحد افت به ۴۴۷ هزار و ۳۸ واحد رسید. اما در روز دوم بازار مقداری از ریزش گذشته را جبران و چهار هزار واحد رشد کرد. این رشد که در آخرین روز اردیبهشت رخ داد باعث شد بورس ماه افت های پی در پی و سهمگین خود را با شیرینی به پایان ببرد و سهامداران را به فرا رسیدن روزهای خود امیدوار نگه دارد.

در این حال شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت،  با چهار هزار و ۷۸۴ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار واحدی ایستاد. هم چنین شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۸۶ واحد افزایش به ۷۶۴ هزار و ۵۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۸۱۱ واحد رشد به ۴۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد رسید. البته شاخص ماه سوم سال را هم با رشذ آغاز کرد و در نخستین روز این ماه شاخص بیش از ۱۵ هزار واحد رشد داشت. این روند افزایشی تا حدود افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص در روز نخست را جبران کرد. گفتنی است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، یکم خرداد ماه با ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش به ۷۷۶ هزار و ۸۵۳ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۵۰۵ واحد رشد به ۴۵۵ هزار و ۶۲۵ واحد رسید.

باز هم رشد

روند صعودی بورس در میانه هفته هم ادامه داشت و با رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص معاملات سه شنبه گذشته بورس به پایان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، دوم خرداد ماه با ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی ایستاد. در همین حال شاخص هم‌وزن با ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحد افزایش به ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۳۷۶ واحد رشد به ۴۶۳ هزار و ۸۱۱ واحد رسید. البته سهامداران به فرا رسیدن روزهای خوب بورس هم چنان امیدوار ماندند چرا که رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته باعث شد تا نه فقط تمامی ریزش های آغاز هفته پوشش داده شود بلکه شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع بالاتری نسبت به چهارشنبه گذشته بایستد.

یادآور می شود شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز، چهارشنبه، سوم خرداد ماه با ۱۵ هزار و ۱۶۴ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحدی ایستاد. این رقم برای شاخص کل بورس تهران در حال حاصل می شود که در پایان هفته گذشته شاخص کل کمی بالاتر از دو میلیون ۳۲۰ هزار واحدی توقف کرده بود. البته شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۷۶۶ واحد افزایش به ۷۹۲ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۵ واحد رشد به ۴۶۴ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.

این امید وجود دارد که هفته آینده نیز حرکت کلی شاخص صعودی و افزایشی باشد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات