بهره‌گیری از فرصت میان دو دوره اوج بار مصرف برای تقویت شبکه برق

مدیرعامل شرکت توانیر از شبکه برق شهرستان آبادان در خوزستان با هدف بهینه‌سازی و توسعه آن برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ بازدید کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “آرش کردی” در بازدید از پست برق فوق توزیع ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دهداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان که با حضور “جلیل مختار” نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای انجام شد، با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ و قدردانی از اقدامات انجام شده برای ثبت این اقدام مهم، بیان کرد: از امروز باید به فکر بهینه‌سازی و توسعه شبکه بود تا همانند دوره اوج بار مصرف که گذشت، برقی مطمئن و پایدار به مشترکان تحویل داده شود.

وی فرصت بین ۲ پیک مصرف برق ( پایان و شروع فصل گرما) را فرصتی حیاتی و مهم برای تقویت شبکه برق با نگاهی به آمار و ارقام ثبت شده، خواند و افزود: تا شروع پیک مصرف سال جدید باید از فرصت کم‌باری شبکه نهایت استفاده را کرد و در نقاطی که لازم است با افزایش ظرفیت و در سایر نقاط با بهینه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، شبکه برق را برای دوره اوج مصرف پیش رو مهیا کرد.

کردی افزود: در شهرستان آبادان و ناحیه انتقال جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ظرفیت‌سازی مناسبی صورت گرفته است که باعث پایداری شبکه با اطمینان بالا شده و برای تقویت و تثبیت این پایداری، اقداماتی که لازم است انجام پذیرد در این سفر بررسی و تایید خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که تصور آبادان و خوزستان در این شرایط دمایی بدون برق غیرممکن است، تصریح کرد: خوزستان بعد از تهران و مازندران سومین استان پرچالش در حوزه برق است که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، امسال شرایط مطلوبی داشته و عزم توانیر نیز بر رفع این چالش‌ها است.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، پرآبی سدهای خوزستان و در مدار بودن نیروگاه‌های برق‌آبی و همراهی و تعامل صنایع، نیز نقش موثری در گذر از یک بار داشته است.

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این بازدید بیان کرد: در امور انتقال ناحیه جنوب این شرکت به مرکزیت آبادان ۱۶ پست انتقال و فوق توزیع وجود دارد که درصد بارگیری از این تجهیزات عدد مطلوب ۴۵ درصد است.

وی اضافه کرد: به لحاظ بارگیری ناحیه جنوب به مرکزیت آبادان و ناحیه شمال شرق خوزستان به مرکزیت مسجد سلیمان از بهترین شرایط بارگیری در میان نواحی ۱۰ گانه این شرکت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پرباری شبکه برق خوزستان، تصریح کرد: کار بهینه‌سازی و تقویت شبکه با کاهش دما و پرباری شبکه، برای تابستان ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت توانیر از پست برق فوق توزیع ذوالفقاری نیز بازدید کرد و در روند برنامه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آن قرار گرفت.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات