واحد بخار نیروگاه رودشور برای پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شود/ افزایش ۳۴۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی رودشور به ظرفیت ۳۴۵ مگاوات تا پیش از شروع تابستان سال آینده به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، همایون حائری در جریان بازدید از پروژه احداث بخش بخار نیروگاه رودشور با اعلام این خبر، افزود: این نیروگاه هم اکنون با برخورداری از سه واحد گازی به ظرفیت ۷۸۹ مگاوات در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل‌ترکیبی، احداث واحد بخار نیروگاه رودشور در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ظرفیت واحد بخار این نیروگاه را ۳۴۵ مگاوات برشمرد و افزود: در این پروژه قرار است برای نخستین بار در کشور سه واحد گازی و یک واحد بخار به یکدیگر متصل شوند.

حائری با اشاره به اینکه با احداث این واحد بخار، راندمان نیروگاه به حدود ۵۶ درصد افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: در این طرح با استفاده از حرارت خروجی اگزوز واحدهای گازی و هدایت آن به تجهیزات بخش بخار، بدون مصرف سوخت اضافی انرژی الکتریکی تولید می‌شود که این میزان انرژی تولیدی در واحد بخار این نیروگاه سالانه معادل ۶۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی سوخت به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود ۵۸۰ نفر در این نیروگاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: تمامی عوامل اجرایی این پروژه در تلاشند تا این واحد پیش از تابستان سال آینده وارد مدار شده و بخشی از پیک مصرف برق کشور را تامین کند.

نیروگاه رودشور در شهرستان زرندیه استان مرکزی و در کیلومتر ۴۳ آزاد راه تهران- ساوه واقع شده است.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات