مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین الات مربوطه:

دولت ورود سرمایه خارجی به صنعت کاغذ را تسهیل کند

9 شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه، امارات متحده عربی و هندوستان در پنجمین نمایشگاه کاغذ مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات مربوطه حضور داشتند که میان آنها و طرف های ایرانی گفت و گو هایی انجام و قراردادهایی منعقد شده.

رضا امیدی برگزار کننده نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقواریال فرآورده های سلولزی و ماشین آلات مربوطه با بیان این خبر در گفتگو با دنیای سرمایه گذاری به تشریح سابقه نمایشگاه مذکور می پردازد و با ذکر این که نمایشگاه یاد شده از سال ۱۳۹۷ فعال بوده و در زمان شیوع ویروس کرونا هم متوقف نشده است، توضیح می دهد که برای دوره حاضر آن قدر تقاضا زیاد بوده که حتی ۳۰ درخواست غرفه نیز بی پاسخ مانده و آنها از حضور در نمایشگاه باز مانده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۰ درصد کاغذ و مقوای مصرفی کشور از خارج تامین می شود، اضافه می کند که در زمینه کاغذ بسته بندی خودکفایی حاصل شده و اگر حمایت های وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت معدن تجارت از سرمایه گذاران و صنعتگران تکمیل و تقویت شود، این امیدواری وجود دارد که در یک دوره ۵ ساله وضعیت تولید کاغذ تحریر تیز بهبودی جدی حاصل کند.

برگزار کننده نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات مروبطه ضمن بیان این نکته که برخی از کشورهای منطقه با سرمایه گذاری هنگفت و تجهیز سخت افزاری به تولید انبوه کاغذ روی آورده اند، تصریح کرد: بعید می دانم بعید می دانم که با تکیه صرف بر توان داخلی امکان رقابت بر تولیدکننده بزرگ کاغذ در جهان، برای کشورمان فراهم شود، چراکه امروز به استفاده از سرمایه گذاران و سرمایه خارجی و دانش و فناوری خارجی نیازمند هستیم و دولت باید با تخصیص مشوق های سرمایه گذاری، ورود سرمایه خارجی به کشور را تسهیل کند.

وی نتیجه حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران را ورود ماشین آلات و فناوری روز دنیا می داند و ابراز عقیده می کند که اگر یک سرمایه گذار خارجی در ایران حضور یابد و با استانداردهای روز دنیا کاغذ تولید کند، سایر تولیدکنندگان ایرانی هم برای تولید استاندارد و باکیفیت ترغیب می شوند.

وی برگزاری همایش ملی در سومین روز برگزاری نمایشگاه را یکی از دستاوردهای این نمایشگاه برشمرد و آن را تجربه خوب که با استقبال وزارت صمت همراه شد، توصیف کرد. وی اطمینان داد که برگزاری چنین همایش هایی ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات