نوسان های نزولی بورس ادامه دارد

سبزپوشی در آخرین روز

همان طور که پیش بینی می شد در نخستین روز هفته، بورس تهران با ریزش محسوسی همراه شد و افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته، نشان داد که معامله گران و سرمایه گذاران در این هفته با اوضاع چندان امیدوار کننده ای روبرو نیستند.

همان طور که پیش بینی می شد در نخستین روز هفته، بورس تهران با ریزش محسوسی همراه شد و افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته، نشان داد که معامله گران و سرمایه گذاران در این هفته با اوضاع چندان امیدوار کننده ای روبرو نیستند. در هفته گذشته هم شاخص کل اگرچه نوسان هایی داشت اما در مجموع روزهای نزولی را طی کرد و در نهایت شاخص کل در نقطه ای پایین تر از دومیلیون واحد هفته را به پایان برد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۲۸ مرداد، با ۱۶ هزار و ۶۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۷ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با هفت‌هزار و ۸۸۵ واحد کاهش به ۶۷۷ هزار و ۵۵ واحد و شاخص قیمت با چهار ‌هزار و ۴۸۸ واحد افت به ۳۸۵ هزار و ۴۰۰ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در این روز بیش از ۳۲۳ واحد کاهش داشت و به ۲۵ هزار و ۹۶ واحد رسید. معامله گران در این هفته، در دومین روز هم شاهد بودند که شاخص بورس همچنان بر مدار نزول حرکت می کند. بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، ۲۹ مرداد با سه هزار و ۴۸۲ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۴ هزار واحد ایستاد. یکشنبه گذشته، شاخص هم‌وزن با سه‌هزار و ۴۳۴ واحد کاهش به ۶۷۳ هزار و ۵۷۸ واحد و شاخص قیمت با یک ‌هزار و ۹۵۵ واحد افت به ۳۸۳ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز بیش از ۸۹ واحد کاهش داشت و به ۲۵ هزار و ۱۳ واحد رسید.

تغییر جهت ۲ هزار واحدی 

اما شاخص بورس در معاملات میان هفته تغییر جهت داد؛ شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، ۳۰ مرداد با ۲ هزار و ۴۱۱ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحد ایستاد و پس از چند روز روند نزولی، مثبت شد. اما باز هم شاخص نتوانست مرز ۲ میلیون واحدی را پشت سر بگذارند. شاخص هم‌وزن نیز با ۶۳۹ واحد افزایش به ۶۷۴ هزار و ۲۱۹ واحد و شاخص قیمت با ۳۶۴ واحد رشد به ۳۸۳ هزار و ۵۸۸ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۳۹ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۵۲ واحد رسید. اما افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات سه شنبه گذشته، نشان داد که به رشدهایی نظیر صعود دوشنبه، نمی توان چندان امیدوار بود. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، ۳۱ مرداد با ۱۸ هزار و ۲۱۶ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۹۹۵ واحد کاهش به ۶۶۳ هزار و ۲۲۱ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۲۵۵ واحد افت به ۳۷۷ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۹ واحد کاهش داشت و به ۲۴ هزار و ۷۹۳ واحد رسید.

اما بورس این هفته را با سبزپوشی به پایان برد و دومین روز صعود این هفته، در چهارشنبه اتفاق افتاد. بدین ترتیب شاخص کل بورس از ساعات ابتدایی امروز چهارشنبه، اول شهریور، روند صعودی را تجربه کرد و نهایتا با رشد حدود ۸۰۰۰  واحدی نسبت به روز گذشته، روی یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل بورس امروز با ۸۳۸۴ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۴۶۲۷ واحدی، رقم ۶۶۷ هزار و ۸۵۶ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۹ واحد رشد، رقم ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحد را به ثبت رساند.

براین اساس گمان می رود که هفته آینده نیز شاخص کل کار خود را با صعود آغاز کند و بورس روز اول را سبز پوشی سپری سازد هرچند که این سبزپوشی نه برای معامله گران و نه برای سرمایه گذاران چندان محل اتکا نخواهد بود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات