اختصاصی

سرنوشت بورس در انتظار نتیجه مذاکرات وین

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هم‌اکنون بورس منتظر نتایج حاصل از مذاکرات برجامی است که با توجه به دورنمای آن، رونق این بازار برای سرمایه‌گذاران دور از ذهن نخواهد بود.

مجید محمدعلی‌زاده آرانی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه طی ۲۰ ماه گذشته شاهد افت‌وخیز شاخص بازار سرمایه بودیم،گفت: اکثریت سهم‌ها حدود ۷۰ درصد کاهش قیمت داشته و از سوی دیگر به دلیل عدم حمایت کافی دولت از این بازار و استفاده از آن برای تامین نقدینگی و جبران کسری بودجه، نوسانات زیادی را در بازار سرمایه شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه پس از افت‌و‌خیزهای شدید بورس، بودجه دولت سیزدهم برای حمایت از آن تنظیم شد که زمینه‌ساز این اتفاق، مکاتبات پیشکسوتان و اصحاب بازار سرمایه با دولت بود، گفت: جذابیت بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۱ ملموس‌تر شد هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بازارهای موازی دیگری مانند رمزارزها، خودرو، ارز و طلا برخلاف سال ۱۴۰۰ با رکود و کاهش قیمت مواجه شده که همین امر در استقبال سرمایه‌گذاران نسبت به بورس تاثیر مثبتی داشته است.

محمدعلی‌زاده آنی افزود: رشد افسارگسیخته قیمت‌ها و پیش‌بینی تورم شدید سال ۱۴۰۱ همراه با ارایه‌ گزارش‌های مطلوب و معقول شرکت‌های بورسی، انگیزه سهامداران را زیادتر کرده و حرکت جریان ورود پول به بازار سرمایه را شتاب بیشتری داده است.

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر بازار سرمایه منتظر نتایج حاصل از مذاکرات برجامی است که با توجه به دورنمای آن، به نظر آینده خوبی در انتظار سرمایه‌گذاران بورس است. هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده این بازار سرمایه خوش‌بین بوده و در صورت حمایت‌های دولت، اشخاص حقوقی و بازارگردان‌ها از این بازار و عدم بروز اتفاق‌های غیرمترقبه و اتخاذ تصمیم‌های خلق‌الساعه همراه با صدور دستوالعمل‌های لحظه‌ای، سال ۱۴۰۱ فرصت مناسبی برای رشد، کسب سود و بازدهی مثبت ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه خواهد بود.

خبرنگار: ثمانه نادری

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات