افت و خیزهای بورس در این هفته

سقوطی نه چندان مهم

افت و خیز هایی که در این هفته و در بازار سرمایه رخ می دهد، چندان محل اعتنای معامله گران نیست، به ویژه آن که خرداد به فصل برگزاری مجامع تابستانی شرکت های بورسی نیز نزدیک است و برخی از شرکت ها فعالیت خود را در بورس کاهش می دهند

تعطیلات دو روزه نیمه خرداد همیشه فرصتی برای استراحت پایان بهار است که بسیاری از هم وطنان مخصوصا کسانی که مشاغل اداری دارند، از این فرصت برای رفتن به مسافرت استفاده می می کنند. به همین دلیل معمولا هفته ای که این دو روز در آن قرار دارد خیلی پرجنب و جوش نیست. در بورس هم کمابیش همین روال حاکم است و گاهی افت و خیز هایی که در این هفته و در بازار سرمایه رخ می دهد، چندان محل اعتنای معامله گران نیست، به ویژه آن که خرداد به فصل برگزاری مجامع تابستانی شرکت های بورسی نیز نزدیک است و برخی از شرکت ها فعالیت خود را در بورس کاهش می دهند و یا نماد های خود را می بندند.
با این حال بورس در نخستین روز معاملاتی هفته سبزپوش شد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۱۳ خرداد ماه با هشت هزار ۶۳۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۷۹۵ واحد افزایش به ۷۷۱ هزار و ۳۰۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۳۸۸ واحد رشد به ۴۵۱ هزار و ۱۰ واحد رسید. البته بازار سرمایه تهران دومین روز کاری خود که چهارمین روز هفته بود را هم با صعود ادامه داد و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، ۱۰ هزار واحد رشد کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه شنبه، ۱۶ خرداد ماه، با ۹ هزار ۸۶۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار واحدی قرار گرفت. در همین روز شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۱۱۱ واحد افزایش به ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۲۱۲ واحد رشد به ۵۱۳ هزار و ۳۰۴ واحد رسید.
شاخص بورس منفی شد
اما بعد از نزدیک به ۱۹ هزار واحد رشد در دو روز کاری متوالی، بالاخره و در روز پایانی فعالیت بورس در این هفته، شاخص کل سقوط کرد. این سقوط اگرچه مورد توجه معامله گران واقع می شود اما میزان آن چندان قابل توجه نیست چنان که فقط کمتر از ۵ درصد از رشدهای این هفته، در این سقوط، کاهش یافت. گفتنی است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز، چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه، با یک هزار و ۱۰۰ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی قرار گرفت. هم چنین شاخص هم‌وزن با ۲۳۱ واحد افزایش به ۷۷۶ هزار و ۶۴۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۳۵ واحد رشد به ۴۵۳ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.
به هر ترتیب گمان می رود که افت امروز شاخص تاثیر معنی داری بر روی بازار نداشته باشد و بورس اوراق بهادار، هفته آینده را با قدرتی بیشتر آغاز کند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات