صعود منطقی شاخص بازار سرمایه، شاید در سال ۱۴۰۲!/ چرا بورس درجا می‌زند؟

در شرایطی که بازار سرمایه به نوعی در اغما به سر می‌برد، به نظر می‌رسد شاخص کل بورس قدرت صعود را نداشته باشد که همین امر طی روزهای اخیر سبب شده است تا شاهد رشد چشمگیر سرمایه افراد حقیقی از بازار سرمایه باشیم.

به‌ گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ در حقیقت رشد بلندمدت بازار سرمایه را می‌توان چشم‌انداز درستی از شرایط کنونی بورس عنوان کرد که با تجمیع دلایل بنیادی و تکنیکالی از ابتدای سال جاری، بازدهی بازار سرمایه بیش از منفی ۱۰ درصد نبوده است.

زندانی شدن شاخص بازار سرمایه در محدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد، به نوعی این سناریو را برای بورس در آینده نه چندان دور رقم زده است که انتظار رشد سهام در بازار سرمایه به صورت شارپی در کل منتفی است.

از طرف دیگر با توجه به اینکه همچنان شاهد خروج نفدینگی حقیقی از بازار سرمایه هستیم، به نظر می‌رسد نزدیکترین زمان برای صعود منطقی شاخص بورس زودتر از سال ۱۴۰۲ نباشد.

با توجه به رشد شاخص بورس به عوامل و متغیرهای متعددی بستگی دارد، باید این نکته مهم را در نظر گرفت که صعود یا نزول نرخ ارز توام با وقوع اتفاقات سیاسی همچون احیا یا عدم احیای برجام می‌تواند نقش موثری بر کاهش یا افزایش شاخص بورس داشته باشد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات