صنـعت چـاپ نیـازمند تکنولوژی روز است

موسسه چاپ فروغ دانش حدود 55 سال پيش با هدف ارائه چاپ افست باکيفيت با چاپ کارهای سياه و سفيد در تهران تاسيس شد. آقای حسين عسگری، پيشکسوت چاپ افست ايران، بهترين متخصصان و اپراتورهای صنعت چاپ را گرد هم آورد تا خدمات استثنايی و بی‌نظير چاپ افست در اين چاپخانه ارائه شود. چاپ فروغ دانش رتبه نخست را در جشنواره اول و رتبه دوم را در جشنواره دوم صنعت چاپ کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ حسین یغمایی‌نژاد، مدیرعامل شرکت چاپ فروغ دانش در خصوص فعالیت‌های این شرکت طی چند سال اخیر گفت: این چاپخانه در سال ۱۳۵۰ کار خود را با چاپ کارهای سیاه و سفید آغاز کرد و در حال حاضر فعالیت‌هایی در زمینه چاپ بروشور و کاتالوگ برای شرکت‌ها،‌ کتاب‌های نفیس مربوط به عکاسی و… انجام می‌دهد.

وی یکی از ویژگی‌های شرکت چاپ فروغ دانش را استفاده از کادر متخصص و مجرب دانست و گفت: در این چاپخانه برای تولید محصولات از مواد اولیه مرغوب و خارجی استفاده شده و تمامی سفارش‌ها در اسرع وقت و با کیفیت بالایی انجام می‌شوند. با توجه به این موضوع اکثر خریداران از آن رضایت داشته و در شمار مشتریان ثابت ما هستند.

مدیرعامل شرکت چاپ فروغ دانش در رابطه با مشتریان این شرکت و میزان استفاده بازار از محصولات اظهار کرد: اغلب مشتریان از قشر عکاسان، نقاشان، گرافیست‌ها و طراحان مطرح هستند، به‌طوری که افرادی مانند فخرالدین فخرالدینی، ‌آیدین آغداشلو، لاله سلطان محمدی، سعید میرزایی و شرکت‌هایی همچون سام الکترونیک، بیمه آسیا،‌ بهریزان،‌ لوتووس،‌ نادی،‌ آ اس پ،‌ زیباسازی شهرداری و… جزو مشتریان مطرح این چاپخانه به شمار می‌روند.

یغمایی‌نژاد با انتقاد از عدم حمایت دولت از صنف چاپخانه‌داران گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها که نفس کشیدن و ادامه حیات را برای شرکت‌ها دشوار کرده است،‌ دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان انجام نمی‌دهد؛، از این‌رو سعی بر این است تا با توان قبل به کار خود ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تورم برطرف نشود و دولت، حمایتی از تولیدکنندگان صنعت چاپ نکند، امکان طرح‌های توسعه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این امر امکان خرید ماشین‌آلات به‌روز را در کشور از بین برده و از سوی دیگر، بانک‌ها هیچ تسهیلاتی برای خرید این نوع ماشین‌آلات به بنگاه‌های اقتصادی نمی‌دهند که این عوامل موجب عدم به‌روز شدن ماشین‌آلات صنعت چاپ شده است.

مدیرعامل شرکت چاپ فروغ دانش، بیمه تامین اجتماعی و مالیات را از مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت: دولت به جای رفع موانع برای تولیدکنندگان مانع‌تراشی می‌کند. در حال حاضر بسیاری از چاپخانه‌ها تعطیل و صاحبان آن از این صنف خارج شده و توان تامین منابع مالی را ندارند.

یغمایی‌نژاد با ذکر اینکه صنعت چاپ جزو صنایع مادر است و کمک به رشد آن تاثیرات مهمی در سایر بخش‌های اقتصادی به همراه خواهد داشت،‌ گفت: متاسفانه این صنعت بستر رشد خود را مهیا نکرده و هیچ مسئولی از آن حمایت نمی‌کند. نبود تکنولوژی به‌روز نیز باعث شده، ایران قدرت رقابت با کشورهای مطرح دنیا در این حوزه را نداشته باشد.

وی در پایان با اشاره به افق پیش روی این صنعت و شرایطی که باید در آن فراهم شود، اظهار کرد: امیدوارم متولیان صنف چاپ از این صنعت حمایت کنند و شرایطی فراهم شود تا بتوان ماشین‌آلات به‌روز وارد کنیم تا در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات