پایان خبرهای خوب

طلا و ارز روی مدار صعود

خبر این توقف مذاکرات آن قدر ها که تصور می شد روی نرخ ها تاثیر نذاشته و آن را به طور جهشی بالا نبرده است. این تقویت نرخ ها، به این معنی است که نوسان های کوچکی که در بازار طلا و ارز وجود داشته است، رو به صعود بوده است.

حالا دیگر کسی منتظر شنیدن خبرهای خوب از مذاکرات پنهانی ایران و آمریکا نیست؛ تا جایی که به مقامات آمریکایی مربوط می شود، رابرت مالی کنار گذاشته شده و آنتونی بلینکن هم به صورت دوفاکتو، پایان این مذاکرات و نتیجه بخش نبودن آن را بیان کرده است. به همین دلیل انتظارهایی که در میان افکار عمومی شکل گرفته بود تقریبا به پایان رسیده و ناکام مانده است. این امر البته روی بازار و بالاخص روی نرخ ارز و طلا تاثیر گذاشته و آن را بالا برده است. با این حال خبر این توقف مذاکرات آن قدر ها که تصور می شد روی نرخ ها تاثیر نذاشته و آن را به طور جهشی بالا نبرده است. این تقویت نرخ ها، به این معنی است که نوسان های کوچکی که در بازار طلا و ارز وجود داشته است، رو به صعود بوده است.
بدین ترتیب اکنون بازارهای مالی روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و برای سومین هفته پیاپی دلار در کانال ۴۹ هزار تومان مانده و طلا هم در همان محدوده ی پیشین در نوسان بوده است. دلالان بازار می‌گویند برخلاف چند هفته پیش که خبرها باعث کاهش آرام نرخ دلار بوده است اکنون خبرها برعکس شده و قیمت‌ها آرام آرام به سمت بالا می‌روند. قیمت دلار بازار آزاد دیروز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و قیمت سکه هم با افزایش به کانال ۲۹ میلیون رسید و در ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد. با این قیمت، حباب سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت ها در حال افزایش 
با این حال امروز که بازارها باز و فعال شده، دلار فردایی هرات وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. دلالان امروز به خبرنگاران گفتند که دلار فردایی هرات، امروز دوشنبه، در محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. ممکن است نرخ نقدی دلار در هرات پایین تر از این نرخ باشد. قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز تغییر قابل توجهی را به ثبت نرسانده است.قیمت دلار امروز، دو‌‌‌‌‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان قرار گرفته است. همچنین قیمت یورو در کانال پایین‌تر قرار گرفته و با کاهش تقریبا ۳۰ تومانی رقم ۴۴ هزار و ۹۸۹ تومان را نشان می‌دهد. قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان اعلام شده است.
قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز با تغییرات محسوسی همراه نشده است و به طور میانگین ۴۱ هزار و ۲۵۸ تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز با یک کاهش ۴۰ تومانی نسبت به روز گذشته، یک کانال پایین‌تر رفته و رقم میانگین ۴۴ هزار و ۹۸۳ تومان برای آن درج شده است. در بازار آزاد تهران نیز دلار نقدی حدود ۵۰ هزار ۵۰۰ تومان معامله شد.
هم چنین قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۸۰۰هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۸۰۰هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۲۱ دلار است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات