غلبه بر مشکلات صنـعت چاپ با مدیریت هوشـمندانه

شرکت تيراژه چاپ تبريز از سال 1388 با خريد يکی از مجموعه های قديمی و معتبر اين حوزه توسط مهندس امير زارعی در تبريز تاسيس شد و در حال حاضر به عنوان يکی از شرکت های مطرح، اقدامات اثربخشی در تامين نياز بازار داخل و عرضه محصولات مورد نياز به مشتريان انجام می دهد. اين شرکت با مرور زمان با استفاده از فناوری های مدرن تغييرات زيادی کرد و هم اکنون نيز بخش زيادی از نياز بازار را پوشش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، مهندس بهبود زارعی، مسئول فنی و ناظر طراحی و چاپ شرکت تیراژه چاپ تبریز گفت: این شرکت بعد از افتتاح در سال ۱۳۸۸ با توسعه ماشین‌آلات چاپ افست، تجهیزات پیش از چاپ، ماشین‌آلات بعد از چاپ، تجهیز سالن‌های تولیدی موجود در فاز اول و همچنین با انتقال این امکانات به مکان جدید در سال ۱۳۹۲ و همچنین  به‌روزرسانی ماشین‌آلات و افزایش خطوط تولید جدید، وارد مرحله جدیدی از فعالیت شد. شرکت تیراژه چاپ تبریز در طول این سال‌ها ضمن خرید ماشین‌آلات مدرن و انتقال دانش فنی از منابع اروپایی خط چاپ، از چاپ لیبل‌های پشت چسب‌دار، لیبل‌های IML و چاپ متالایز نیز بهره گرفت و هم‌اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز چاپی کشور، تامین‌کننده بخش بزرگی از ملزومات بسته‌بندی صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی، قطعه‌سازی و مواد غذایی برای کشورهای عراق، ترکیه، اردن، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و… است.

وی افزود: یکی از اولین اهداف، ایجاد یک مجموعه خدمات چاپی بود که قادر به انجام صفر تا صد سفارش‌های چاپی در یک مجموعه باشد. علاوه بر این، بی‌نیازسازی صنایع استان به صورتی که توان تامین زنجیره‌‌ تولید صنایع کلان را داشته باشند، توسعه امکانات و تکنیک‌های نوین چاپی طبق پیشرفت‌های روز دنیا، دستیابی به جدیدترین تکنولوژی‌های چاپی و ارتقاء کیفیت محصولات با استفاده از دانش فنی روز دنیا از اهداف سازمانی این مجموعه است. در این مورد نیز می‌توان ادعا کرد که شرکت شیرازه چاپ تبریز در حوزه چاپ افست بر بستر انواع متریال‌هایی مثل کاغذ، مقوا، لیبل‌های IML، چاپ متالایز، PVC و…، و همچنین در حوزه چاپ لیبل‌های پشت چسب‌دار روی انواع متریال‌های موجود، بالاترین کیفیت چاپی این حوزه را ارائه می‌دهد.

زارعی گفت: این شرکت در ابتدا تلاش کرده تا با نیازسنجی بازار بسته‌بندی و همچنین رصد کردن پیشرفت‌های تکنیکی و تکنولوژیکی صنایع بسته‌بندی در دنیا، خود را با نیازها و تکنولوژی‌های جدید همراه کند. شرکت تیراژه چاپ تبریز، حتی در مواردی درصدد بوده تا جلوتر از بازار حرکت و در واحد تحقیق و توسعه R&D تکنیک‌های‌ جدیدی به صنعت چاپ معرفی کند که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. تمایز این برند با دیگر همکاران در وهله اول به توان تامین زنجیره تولید صنایع کلان و در وهله دوم به پیشتاز بودن در عرضه‌ تکنیک‌های جدید و مدرن دنیا بازمی‌گردد، به‌طوری که روش‌های اختصاصی چاپ و مراحل تکمیلی چاپ را نیز معرفی می‌کند.

مسئول فنی و ناظر طراحی و چاپ شرکت تیراژه چاپ تبریز  افزود: این نمایشگاه بسیار کامل و جامع بود، از این‌رو مورد استقبال اقشار مختلف اعم از صاحبان صنایع، همکاران و مردم عادی قرار گرفت. معمولا نمایشگاه‌ها‌ برای هر قشری کارکردی دارد که این کارکرد برای ما، حضور در کنار طیف وسیعی از مشتریان بالقوه و بالفعل و ارتباط نزدیک با آن‌ها است. البته نمایشگاه‌های سال‌های گذشته نیز بسیار هیجان‌انگیز بود که امیدوارم این هیجان و نشاط در ادامه نیز با همکاری‌های گسترده مثمر ثمر باشد.

وی گفت: مهمترین این دستاوردها رسیدن به اهداف تعیین‌شده بود که با یاری خداوند متعال، تلاش و پشتیبانی مدیریت محترم این شرکت و تلاش بی‌وقفه همکاران تا امروز تحقق یافته است. فاز جدید توسعه شرکت تیراژه چاپ تبریز نیز توسط هیات مدیره تدوین و از سال ۱۴۰۱ شروع شده که به یاری خدا پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

این فعال حوزه چاپ افزود: شرکت تیراژه چاپ تبریز همواره در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه است. با توجه به اینکه این شرکت یک بخش‌ مهم از یک مجموعه اقتصادی بزرگ‌تر است، همواره سعی کرده تا با سرمایه‌گذاری‌های جدید برای به‌روز نگه‌داشتن سیستم‌های تولیدی در شمار برندهای مطرح صنعت چاپ کشور قرار گیرد. این صنعت، حوزه بسیار گسترده‌ای دارد که با سرمایه‌گذاری هوشمند و هدفمند می‌توان نتایج اقتصادی خوبی از آن نصیب سرمایه‌گذاران کرد.

زارعی گفت: عمده این مشتریان را تولیدکنندگان و کارخانه‌های داروسازی، صنایع آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، قطعه‌سازی و دخانیات تشکیل می‌دهند. از طرفی، خطوط تولید این شرکت برای تولید انواع ملزومات بسته‌بندی، طراحی و هماهنگ‌سازی شده و مشتریان خارجی آن نیز از صنایع مورد اشاره مستقر در کشورهای همسایه هستند. قطعا رشد تولید‏، مستلزم رفع مشکلات و همکاری واحد‌های مختلف است که خوشبختانه ملت بزرگ ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، با ایمان و اعتقاد به پیشرفت و آینده بر آن غلبه کرده است. شرکت تیراژه چاپ تبریز هم با وجود تمامی مشکلات به اهداف توسعه‌ای خود دست پیدا کرده و امید دارد که فاز جدید توسعه را با یاری خداوند به سرانجام برساند.

مسئول فنی و ناظر طراحی و چاپ شرکت تیراژه چاپ تبریز افزود: مهمترین فاکتور در مدیریت این حوزه به ویژه چاپ و ملزومات بسته‌بندی، در کنار توانایی‌های فنی، توان پشتیبانی زنجیره تامین مشتری‌های این صنعت است. فرض کنید که یک کارخانه داروسازی سالانه چند میلیون جعبه دارویی برای بسته‌بندی داروها استفاده می‌کند که در کنار حساسیت این محصولات مخصوصا مواردی مانند مسائل فنی چاپ و بعد از چاپ، توان تامین و قرارگیری در کنار برنامه‌ریزی تولید این واحدها اهمیت دارد که به نوعی جزو حساس‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های این کار به حساب می‌آید. باید دانست، افرادی قادر به رقابت در این حوزه هستند که علاوه بر امکانات و تجربه فنی چاپی؛ توان برنامه‌ریزی، تولید و تامین این حجم از ملزومات را داشته باشند، از این‌رو علاوه بر امکانات فنی، دانش برنامه‌ریزی مدیریتی و تامین سرمایه در گردش اهمیت دارد. با این حال برخی از همکاران به دلیل نبود این فاکتورها گرفتار مشکلات و پیچیدگی‌هایی شده‌اند؛ لذا توصیه می‌شود که قبل از ورود به رقابت در این بخش، این نوع پیچیدگی‌ها در مشاوره با افراد باتجربه این حوزه برطرف شود.

وی افزود: شرکت تیراژه چاپ تبریز به دلیل ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه و منابع اروپایی، همواره جزو پیشگامان ورود فناوری‌های چاپی جدید به کشور بوده است. این شرکت با استخدام کارشناسان خارجی، امضای قرارداد انتقال دانش فنی با یکی از کمپانی‌های صاحب تکنولوژی و همچنین آموزش همکاران و اپراتورهای زیرمجموعه، برای ورود دانش فنی جدید به کشور نیز تلاش‌هایی داشته است. اجرای استانداردها و پروتکل‌های چاپی کمپانی‌های معتبر Pantone و FOGRA و استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی آماده‌سازی چاپ، کنترل رنگ و نظارت چاپ نمونه‌ای از نمونه این اقدامات است.

این فعال حوزه چاپ گفت: این صنعت مانند دیگر صنایع، با مسائل و چالش‌های زیادی مواجه است. با این حال معمولا شرکت‌هایی در وضعیت موجود دوام آورده و پیشرفت کرده‌اند که راهکارهای جدیدی برای این چالش‌ها پیدا کرده باشند. در این راستا شرکت تیراژه چاپ تبریز در ابتدا با یاری خداوند و بعد با تکیه بر تجربه‌ اندو‌خته‌ این سال‌ها، تلاش همکاران و متخصصان و در رأس آن‌ها، مدیریت هوشمندانه مدیرعامل محترم، بر مشکلات فائق آمده است.

در انتها بیان کرد: فعالان صنعت چاپ باید با نگاه به آینده در کنار استفاده از تجربه گذشتگان، خود را با نیازهای جدید بازار تطبیق دهند. به عنوان مثال، در گذشته تکنیک‌های چاپی دیگری مطرح و به‌روز بود که امروز دیگر نشانی از آن‌ها در بازار بسته‌بندی نیست، در حالی که باید با فناوری‌های نو و چالش‌های جدید روبه‌رو شد، چراکه این صنعت ظرفیت‌های نامحدود و عظیمی دارد.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات