روزهای بد بازار سرمایه

قرمز شدن شاخص برای تمام هفته

این هفته بورس حال و روز خوبی ندشت و تمام روز ها را با کاهش شاخص سپری کرد. این کاهش دائمی در هفته جاری پاسخی است به کسانی که نوید فرارسیدن روزهای خوب ر می دادند و می گفتند که ریزش های کنونی ناپایدار و گذرا است

این هفته بورس حال و روز خوبی ندشت و تمام روز ها را با کاهش شاخص سپری کرد. این کاهش دائمی در هفته جاری پاسخی است به کسانی که نوید فرارسیدن روزهای خوب ر می دادند و می گفتند که ریزش های کنونی ناپایدار و گذرا است. با این حال از اول هفته ای که در آن قرار داریم رنگ قرمز بر تالار حکمرانی می کرد. بدین ترتیب در نخستین روز هفته بازار سرمایه، کار خود را با افت آغاز کرد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۱۷ تیر، با هفت‌هزار و ۵۲۶ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۹۵ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن نیز با یک‌هزار و ۲۹۰ واحد افزایش به ۷۷۷ هزار و ۴۶۸ واحد و شاخص قیمت با ۷۴۶ واحد رشد به ۴۴۹ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. علاوه بر این شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۴۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۹۰ واحد رسید.
معامله گران در دومین روز هم شاهد ریزش در بازار بودند و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، ۱۸ تیر هم با ۱۸ ‌هزار و ۷۷۲ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۶‌هزار و ۶۳۸ واحد کاهش به ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۸۳۵ واحد افت به ۴۴۵ هزار و ۳۴۷ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در این روز بیش از ۲۰۰ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۲۹۰ واحد رسید.
نزول ماندگار
ریزش شاخص این هفته وقتی ادامه دارد شد و به میانه هفته رسید، معامله گران دریافتند که احتمالا این هفته اوضاع خوبی بر بازار حاکم نباشد به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، ۱۹ تیر، مانند دور روز گذشته افت کرد و با ۱۷ ‌هزار و ۸۲۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۵۸ هزار واحدی ایستاد. دوشنبه شاخص هم‌وزن با ۹ ‌هزار و ۹۶۵ واحد کاهش به ۷۶۰ هزار و ۸۵۷ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۷۵۱ واحد افت به ۴۳۹ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در این روز بیش از ۲۶۹ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۲۰ واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۴۱۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
افت ۳۰ ‌هزار واحدی شاخص در معاملات سه شنبه گذشته خبر بدی بود که بورس بازان آن را نظاره کردند، به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات ۲۰ تیر نیز با ۳۰ ‌هزار و ۱۶۱ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۲۸ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با ۱۴ ‌هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۷۴۶ هزار و ۵۸۶ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۲۳۳ واحد افت به ۴۳۰ هزار و ۷۳۲ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۴۲۴ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
اما بورس با افت شاخص با این هفته خداحافظی کرد و افت ۵۷ هزار واحدی شاخص بورس در واقعه ای بود که در آخرین روز معاملاتی هفته اتفاق افتاد. گفتنی است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز، چهارشنبه، ۲۱ تیر، با ۵۶ ‌هزار و ۹۴۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۷۱ هزار واحدی ایستاد. امروز شاخص هم‌وزن با ۲۱ ‌هزار و ۸۷۲ واحد کاهش به ۷۲۴ هزار و ۷۱۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ هزار و ۶۱۵ واحد افت به ۴۱۷ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۵۸۷ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و هفت واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۷۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
گمان زیادی وجود دارد که هفته اینده نیز بورس با افت شاخص کار خود را آغاز کند و هفته چندان پرسودی را پشت سر نگذارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات