ورق بورس برگشت

در پی نوسانات بازار بورس که با رشد و ریزش در هفته‌های اخیر همراه شده امروز برخلاف روز گذشته شاخص کل با کاهش مواجه شد و ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد افت کرد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز آبان ماه برخلاف روز گذشته با افت مواجه شد. شاخص کل ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد کاهش پیدا کرد و به  رقم ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۸۹۱  واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم با افت ۴۲۴۷ واحد در عدد ۶۸۵ هزار و ۸۹۹ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز بازار بورس ۳۱۶ هزار و ۵۴۴ فقره به ارزش ۴۵۱۱ میلیارد تومان بود. این در حالی است که ارزش ۲۷۵ هزار معامله‌ی روز گذشته به ۵۷۳۷ میلیارد تومان رسید.

نمادهای شبندر، وبملت، شپنا، کگل، خودرو، فخوز و فملی بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند که بجز وبملت، سایر نمادها منفی به کار خود پایان دادند.

امروز فرابورس هم با ۱۶۴ واحد افت مواجه شد و به رقم  ۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد رسید. در فرابورس ۱۵۷ هزار و ۶۶۶ معامله انجام شد. هرمز، شگویا، زاگرس، آریا، خاور، شاوان و وهور بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس  داشتند که بین شش تا بیش از ۱۲ درصد کاهش یافتند. روز گذشته نیز فرابورس ۶۰ واحد افت کرده بود.

روند حرکت بازار بورس در هفته‌های اخیر گویای آن است که بازار در هر روز شرایط متفاوتی را سپری می‌کند. اواسط شهریورماه بازار پس از یک رشد کوتاه مدت به دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید که پس از آن روند نزولی پیدا کرد. از روز ۱۷ مهرماه نیز تقریبا روند خطی پیدا کرده و به صورت الاکلنگی به حرکت خود ادامه داده است. بازار امروز با برتری تقاضا کار خود را آغاز کرد اما در ادامه مقداری با فشار فروش مواجه شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات