مذاکرات ایران و آمریکا ادامه نیافت

کاهش قیمت دلار ادامه دارد

اگرچه تفاهم هایی که احتمال می رفت یا دست کم گفته می شد که میان ایران و آمریکا در جریان است، محقق نشد اما با این وجود قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش نیافت که هیچ، کاهش هم پیدا کرد و به حدود 48 هزار تومان رسید.  

اگرچه تفاهم هایی که احتمال می رفت یا دست کم گفته می شد که میان ایران و آمریکا در جریان است، محقق نشد و با کنار گذاشته شدن رابرت مالی از میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، چشم اندازی هم برای تحقق آن وجود ندارد، اما با این وجود قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش نیافت که هیچ، کاهش هم پیدا کرد و به حدود ۴۸ هزار تومان رسید.

برخی معامله گران می گویند که به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر عملی شدن بخشی از تفاهم های نانوشته ایران و آمریکا، ریزش قیمت دلار آزاد شدت گرفه است. اما این معامله گران توضیح نمی دهند که کدام منبع معتبری از عملیاتی شدن توافق میان ایران و آمریکا اجرایی شدن این تفاهم ها را تائید کرده است؟ این حال قیمت دلار آزاد در معاملات غیررسمی با کاهش حدود ۷۵۰ تومانی به نیمه کانال ۴۸ هزار تومان بازگشت و با رسیدن به کف یک ماهه خود در رقم ۴۸ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. این در حالی است که با حلول ماه محرم در ایران به دلیل کاهش مسافرت های خارجی و … معمولا قیمت ارز خارجی کاهش پیدا می کند و از این بابت گمان می رود که نرخ دلار در بازار غیر رسمی تا حدود ۴۶ هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

هم چنین در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار ۴۱ هزار و ۲۵۷ تومان و نرخ حواله دلار ۳۷ هزار و ۵۰۶ تومان اعلام شد. در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با افزایش نسبت به روز کاری قبل معادل ۴۶ هزار و ۳۷۷ تومان و ۶ ریال، و نرخ حواله یورو ۴۲ هزار و ۱۶۱ تومان اعلام شده است. همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۲۱۲ تومان اعلام شده است.

نگاهی به قیمت طلا

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۲۲هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۷ میلیون و ۴۵۰هزار تومان است. هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۲۲هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۷۰۰هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۷ میلیون و ۴۵۰هزار تومان است.

 در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۶۱هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۵۵دلار است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات