پلتفرمهای بسیاری در صنعت مالی کشور شکل گرفته که بخش زیادی از نیازهای این صنعت و مخاطبان آن را پوشش میدهند. طبیعتا پلتفرمهای بهروز و جدید که قادر به تامین بخش عمدهای از نیازهای بازار هستند، طرفدار و خریدار بیشتری خواهند داشت. با توجه به این امر باید با توسعه این ابزارها به بهبود بازارهای مالی و تسهیل ارائه خدمات آن کمک کرد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،مهندس منصور عباسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارتباطات شرکت دانش‌بنیان کاربلد در پاسخ به اینکه شرکت کاربلد با چه هدفی و به منظور انجام چه فعالیت‌هایی تاسیس شد؟ ، اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان رایان تجارت الکترونیک مهام با نام تجاری “کاربلد” با محوریت ارائه خدمات هوشمندسازی کسب‌وکار شبکه فروش بیمه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرده است. مدیران این شرکت از دیرباز به دلیل فعالیت در عرصه‌های مختلف صنعت بیمه و آشنایی با قوانین بیمه‌ای و ساختار فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای، به دنبال ارائه راهکار‌های نوین جهت ارتقای خدمات بیمه‌ای مورد نیاز از طریق بستر اینترنت بودند. در واقع کاربلد تلفیقی از دانش بیمه‌ای و تکنولوژی IT است و رسالت آن، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در صنعت بیمه کشور است. یکی از ارکان مهم صنعت بیمه، شبکه فروش و در راس آن، کارگزاران و نمایندگان بیمه هستند. سهم قابل توجه نمایندگان بیمه در پورتفوی کلی صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور بر همگان روشن و واضح است. بی‌شک بهره گرفتن از ابزارهای فناورانه در مدیریت کسب‌وکار و توسعه بازاریابی و فروش بیمه، می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش درآمد و ارتقای سطح رضایت شغلی نمایندگان بیمه را به همراه داشته باشد. با گسترش کاربرد تکنولوژی‌های نرم‌افزاری در مشاغل مختلف و استقبال روزافزون مخاطبان از مزایای ناشی از آن، لزوم استفاده هر چه بیشتر از ابرازهای نوین در کسب‌وکار نمایندگان بیمه را بیشتر نمایان می‌کند.

وی افزود: وجود شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت بیمه به عنوان یک صنعت پیچیده و پویا نقشی کلیدی دارد. الکترونیکی شدن کسب‌وکار در صنعت بیمه ضرورتی است که بازیگران اصلی آن (شرکت‌های بیمه‌گر، کارگزاران و نمایندگان بیمه) باید با استفاده از مزایای آن، رشد کسب‌وکار خود را تضمین کرده و کمتر با ریسک‌های پیش‌بینی‌نشده مواجه شوند. بیمه‌گری در دنیای جدید به روش‌های سنتی گذشته امکان‌پذیر نبوده و همانند سایر پدیده‌ها الزاما باید به صورت علمی و با تکیه بر فناوری‌های نوین صنعت انجام شود.

هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارتباطات شرکت دانش‌بنیان کاربلد خاطر نشان کرد: تیم ۴۴ نفره کاربلد به پشتوانه فعالیت تخصصی نرم‌افزاری در صنعت بیمه و آشنایی کامل با نیازهای بازیگران اصلی این صنعت شرکت‌های بیمه، کارگزاران و نمایندگان بیمه و بیمه‌گذاران آن‌ها اقدام به ارائه حرفه‌ای‌ترین سامانه هوشمندسازی کسب‌وکار بیمه در کشور کرده است. بدون شک استفاده از امکانات و قابلیت‌های کاربردی و بی‌نظیر پلتفرم کاربلد، فعالیت بیمه‌ای را برای شرکت‌های بیمه‌گر، کارگزاران و نمایندگان، جذاب‌تر و پرسودتر خواهد کرد.

عباسی با بیان اینکه به دلیل پیچیدگی‌های موجود در صنعت بیمه، شرکت‌های نرم‌افزاری محدودی در این حوزه فعال هستند، گفت:  همان‌طور که گفتم، یک تیم فنی ۴۴ نفره برنامه‌نویس در این شرکت فعالیت دارند که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های رقابتی کاربلد به شمار می‌رود و از این حیث آن را در شمار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری در صنعت بیمه قرار داده است. دومین مزیت آن، تسلط مدیران فنی شرکت، فارغ از دانش آی تی به دانش بیمه‌ای و قرار گرفتن آن‌ها در شمار فعالان صنعت بیمه بوده است. ویژگی سوم اینکه؛ شرکت کاربلد به صورت تخصصی و انحصاری در بخش آی تی صنعت بیمه فعالیت دارد و بسترهای نرم‌افزاری که در اختیار شرکت‌های کارگزاری برخط و نمایندگان بیمه قرار می‌دهد، امکانات، قابلیت‌ها و فیچرهایش به مراتب از آنچه که در صنعت بیمه وجود دارد، فراتر است. ضمنا بالغ بر ۷۰ درصد کارگزارانی که از بیمه مرکزی مجوز برخط دریافت می‌کنند، از پلتفرم کاربلد استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: هنوز تا رسیدن به اهداف مطلوب فاصله بسیار است، با این حال بخشی از آن محقق شده است. همان‌طور که می‌دانید، عمده استارت‌آپ‌ها در ۵ سال اول فعالیت خود ممکن است به مخاطره افتاده و شکست بخورند، در حالی که شرکت کاربلد از این پروسه با موفقیت عبور کرده و وارد سال هشتم فعالیت خود شده است. از طرفی، این شرکت به دلیل ارائه خدمات مطلوب و برنامه‌های توسعه‌ای، هر روز قدرتمندتر از دیروز ظاهر می‌شود که نمونه بارز آن، رونمایی از جدیدترین محصول نوآورانه به نام اپلیکیشن بازدید بیمه بدنه خودرو در پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران بوده است که از طریق آن می‌توان فرآیند بازدید از بیمه بدنه را توسط شخص بیمه‌گذار بدون هرگونه تقلب، تخلف و قصور بازدیدکننده انجام داد. به‌طور کل، تمام پارامترهایی که دغدغه صنعت بیمه بوده، در مسیر فعالیت‌های شرکت کاربلد مرتفع شده است.

عباسی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ هزار نماینده و کارگزاری در صنعت بیمه فعال هستند که به ابزارهای نوین و فناورانه مجهز نیستند. از طرفی، استارت‌آپ‌های فعال در صنعت، یک‌سری اقداماتی انجام می‌دهند که مغایر با قوانین بیمه مرکزی است. به عبارتی دیگر، آن‌ها تخفیفات غیر قانونی که مصداق بارز رقابت مکارانه می‌باشد را ارائه می‌دهند و باعث بدبینی بیمه‌گذاران به شبکه فروش می‌شود؛ این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که نماینده و کارگزار صنعت بیمه چنین اجازه‌ای ندارند.

وی در پایان نیز گفت: بینده صنعت بیمه، آینده‌ای دیجیتالی است و بی‌توجهی به تحول دیجیتال، بزرگ‌ترین تهدید صنعت بیمه است. اگر بازیگران این صنعت به ویژه کارگزاران و نمایندگان معظم صنعت بیمه، خودشان را با فناوری‌های نوین به‌روز نکنند، کنار زده خواهند شد. در پایان برای همه و از جمله مدیران ارشد صنعت بیمه و فعالان این حوزه، آرزوی موفقیت روزافزون دارم و امید است که با تغییر در نگرش مدیران ارشد، در عملیاتی کردن فرآیندهای فناوری شتاب بیشتری صورت گیرد تا هم برای مردم تسهیل‌گری اتفاق بیافتد و هم صنعت بیمه به اهداف مد نظر خود دست پیدا کند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات