صعود بیت کوین سوال برانگیز شد؛

افزایش از پیش طراحی شده

تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش قیمت بیت کوین دیگر یک پدیده طبیعی نیست و این رمز ارز یک شبه در 19 ژانویه به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر رسید

تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش قیمت بیت کوین دیگر یک پدیده طبیعی نیست و این رمز ارز یک شبه در ۱۹ ژانویه به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر رسید زیرا شک و تردیدها در مورد اعتبار بازار شتاب بیشتری گرفت. در همان حال ناظران در پایگاه های خبری نوشتند که بیت کوین به بالاترین سطح جدید پس از FTX رسید زیرا تجزیه و تحلیل گواه آن است که به روز رسانی قیمت در بازار به صورتی از پیش تعیین شده طراحی شده است.
داده‌های پایگاه های Cointelegraph Markets Pro و TradingView به دنبال BTC/USD بودند که پس از رسیدن به ۲۱۴۵۵ دلار در Bitstamp، به بالای ۲۱۰۰۰ دلار رسید. این بالاترین نقطه پیش بینی این جفت تا به حال در سال و آخرین دستاورد در پیش بینی صعودی از زمان شکست FTX.2023 بود. با این حال، در میان بی‌اعتمادی گسترده نسبت به این حرکت صعودی، هشدارهای تازه‌ای نسبت به پیش‌بینی‌های اصلاح های بزرگ بیت کوین داده می شود. البته هنوز هم کسانی هستند که در این باره که بیت کوین ممکن است قیمت های بالاتر را فتح کند، ابراز تردید می کنند. البته از این دیدگاه ابراز شگفتی می شود که با وجود این جهش های صعودی چرا هنوز چنین تردیدهایی وجود دارد. در پاسخ به این ابراز شگفتی، دفاع می شود که انتظار می‌رفت که بلوک پیشنهادها در جمعه سیزدهم ژانویه به پایان برسد، اما بیش از ۲ برابر مقدار نقدینگی پیشنهادی را جذب کرده و بیت کوین فقط در کوتاه‌مدت صعودی است. آن ها هم چنین می گویند که این حرکت به نظر طراحی شده است و محدود کردن دایره نوسان برای مدیریت ریسک هدف گرفته شده است. در این باره متریال اندیکاتورز می گوید: «آنها در تلاش هستند تا پیشنهادات بیشتری را برای بهره برداری از نقدینگی ناچیز افزایشی جذب کنند. ما می‌توانیم ۱۰۰ دلیل استراتژیک مختلف را مورد بحث قرار دهیم، اما اثر خالص افزایش‌های بزرگ در نقدینگی پیشنهادی یکسان است، حداقل تا زمانی که پایین‌ترین سطح محلی را مجدداً آزمایش کنیم و آنها شروع به حمایت خشن کنند.» تاجر همکار، بیزانتین جنرال، به ترکیب سفارشات غیرعادی مشابهی در پلتفرم مشتقات Deribit، با پشتیبانی بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار اشاره کرد.

تردید ادامه دارد
برخی معامله گران هم می گویند: عرضه بیت کوین ممکن است برای یافتن خریدار با مشکل مواجه شود چرا که در مورد قدرت ماندگاری قیمت فراتر از مبادلات ادامه دارد. در یک پست وبلاگی که در پلتفرم تحلیلی CryptoQuant در ۱۶ ژانویه منتشر شد، مشارکت‌کننده Phi Deltalytics تقاضای ناکافی احتمالی را علامت‌گذاری کرد. دلیل آن، بازگشت بیت کوین به صرافی های فروش بود، در حالی که عرضه استیبل کوین کاهش یافت.
در تفسیر آمده است: افزایش اخیر بیت کوین منجر به این شده است که فعالان بازار بیت کوین خود را از سردخانه به صرافی های نقطه ای برای کسب سود سپرده گذاری کنند. “چنین افزایشی در فشار فروش همراه با کاهش ذخیره استیبل کوین برای خرید احتمالا منجر به یک صعود کوتاه مدت بهبود خواهد شد. برای پایداری این رالی به تقاضای بیشتری نیاز است.”

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات