به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

بولران بعدی بازار NFT ها بهترین فرصت برای سرمایه گذاری

بولران بعدی بازار NFT ها - آقای اوتیس

بلوغ بازارها معمولا پس از رشد کافی بازار اتفاق می‌افتد، جایی که عرضه به تقاضا رسیده است و بازار به حالت تعادل می‌رسد. بازار رمزارزها و همچنین NFT ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. حسین خراسانی، معروف به آقای اوتیس، در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین بولران بعدی بازار NFT ها را نقطه‌ی آغاز بلوغ این بازار پیش‌بینی کرد.

در واقع، بولران پدیده‌ای جذاب است که ذهن سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب می‌کند و این پدیده موجب ایجاد خوش‌بینی شدید و جو فرصت‌طلبانه‌ای در بازار می‌شود؛ از همین‌رو بسیار مهم است که سرمایه‌گذاران در هر زمینه و هر مقداری، به NFT ها توجه داشته باشند.

ریسک بازار NFT ها

به طور کلی بازار کریپتو یا رمزارزها در حال حاضر بازار پرریسکی به حساب می‌آید. به علاوه، بازار NFT ها به دلیل حجم پول کمتری که در آن وجود دارد و افراد کمتری با آن آشنا هستند از بازار NFT ها پرریسک‌تر شمرده می‌شود. به همین جهت، دانش و آگاهی کافی از دنیای رمزارز و بلاک‌چین پیشنیازی ضروری برای ورود به بازار NFT ها است. در عین حال، سودهای واقعی ارز دیجیتال را می‌توان در این برهه زمانی از بازار NFT ها دریافت کرد.

البته لازم به ذکر است که سود غیر واقعی و کلاهبرداری در هر بازاری وجود دارد و افراد به هنگام ورود به هر بازاری باید از دانش کافی نسبت به آن بازار برخوردار باشند. در بازار NFT ها نیز کلاهبرداری‌ها وجود دارند و به دلیل دانش تکنیکی و فنی زیاد احتمال مواجهه با کلاهبرداری نیز در این بازارها زیاد است. از این جهت تدریس و آموزش مدیریت سرمایه و سواد مالی در آموزشگاه‌های خصوصی و عمومی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

با این وجود، برخی از NFT ها به عنوان بلوچیپ شناخته می‌شوند، دارای سرمایه‌گذاران سازمانی و بزرگی هستند، از حجم معاملات بسیار بالایی برخوردارند، از اعتبار بسیار بیشتری نسبت به NFT های کوچک‌تر و نوپا برخوردار هستند و جزو بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

همچنین با توجه به وضعیت و چارتی که دارند و آینده‌ای که برای آن‌ها متصور می‌شود، افراد می‌توانند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. در مورد بقیه NFT ها بهتر است که با دیدهای کوتاه‌تر و با ریسک کمتر، وارد سرمایه‌گذاری در آن‌ها شد.

میزان سود و شرایط فروش NFT ها

برای معامله کردن NFTها، سایت و بازار معاملات وجود دارد که بستر امنی را جهت معامله آن‌ها فراهم می‌کند، اما در مورد انتظار سود و ضرر در NFT ها باید گفت که می‌توان NFT های رایگان را دریافت و نهایتا هزینه‌ای کمتر از ۱۰ تا ۱۵ دلار را پرداخت کرد و در صورت شرایط مثبت برای پروژه‌ها، حداقل ۲۰۰ دلار و حداکثر ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار از این پروژه‌ها سود اخذ کرد.

بحث سرمایه‌گذاری روی NFT ها نیز معمولا به این شکل است که از مبلغی که وارد می‌کنید، بین ۱۰ الی ۲۵ درصد آن را باید ریسک کنید تا حد ضررتان مشخص شود. از طرفی هم می‌توان به میزان حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ درصد هم به دنبال سود بود، از همین‌رو بازار NFT بسیار پر ریسک‌تر از سایر بازارها است.

آینده NFT

آینده NFT از نظر سوددهی بالا است و همانطور که اشاره شد NFT محوریت بولران بعدی است و رشدهای بزرگ و خیره‌کننده‌ای در بولران بعدی با آن‌ها اتفاق خواهد افتاد. اما اینکه بخواهیم آینده آن از نظر تکنولوژیکی را بررسی کنیم، اگر مسیری که واقعا بلاکچین و ارزهای دیجیتال طی کردند، طی شود و دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ در آن دست نبرند و سعی نکنند که آن را به حاشیه ببرند، قطعا اتفاقی که می‌افتد این است که NFT سند دیجیتال هر چیزی که دارایی به حساب می‌آید، می‌شود؛ زیرا از شفافیت بی‌نظیر، پایداری و یک نوع درستی برخوردار است.

اگر سندها و دارایی‌ها بر بستر NFT  قرار گیرند، دنیا می‌تواند آینده بسیار جذاب‌تری را برای خود متصور باشد. همچنین NFT می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که امروزه در این حوزه وجود دارد، کلاهبرداری‌هایی که به وقوع می‌پیوندد و سختی‌ها و دردسرهایی که وجود دارد را حل کند تا یک درجه جذاب‌تری از داشتن دارایی را تجربه کنیم.

به اعتقاد آقای اوتیس، دولت نباید سنگ جلوی پای فعالیت‌های مربوط به NFT و بلاکچین بیاندازد. این سیستم‌ها از روز اول طوری چیده شده‌اند که به بهترین شکل راه خودشان را پیدا می‌کنند و اصلا نیازی نیست که حمایتی از آن‌ها صورت بگیرد.

در واقع سیستم‌هایی هستند که بهترین تصمیم را برای خودشان می‌گیرند و به معنی واقعی کلمه، آزادی در این اتفاق وجود دارد و نیازی نیست که دولت برای آن کاری انجام دهد. همینکه بستر آن فراهم باشد تا از افراد کلاهبرداری صورت نگیرد و شیادها به دلیل سخت بودن مسیر سوءاستفاده نکنند، کافی است و این‌ها راه خودشان را پیدا می‌کنند و به سمت بهترین جایی که به نفع انسان‌هاست، پیش می‌روند.

البته در حال حاضر این بستر تا حدود زیادی فراهم است که صرافی‌های ارز دیجیتال که به خوبی و با قدرت کار می‌کنند، مصداق آن هستند. بستری که در حال حاضر در ایران وجود دارد، شرایط بسیار خوبی را رقم زده و فقط امیدوارم که این شرایط به هم نخورد.

 

ویرایشی از گفت‌وگوی آقای حسین خراسانی معروف به آقای اوتیس

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات