به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین؛

صندوق‌های ETF بیت‌کوین تبلیغاتی را راه‌اندازی کردند

تبلیغات بیت کوین

مدیران دارایی از BlackRock تا Grayscale با بهره گیری از تغییر قوانین بازاریابی گوگل در ترویج ابزارهای ارزهای دیجیتال، تبلیغات آنلاینی را برای وجوه مورد معامله در بورس بیت کوین خود راه اندازی کرده اند.

قوانین بازاریابی جدید گوگل به تبلیغاتی که «تراست سکه ارزهای دیجیتال» را تبلیغ می‌کنند، اجازه می‌دهد در کنار نتایج جستجو برای جستجوهایی مانند «بی‌تی‌کوین ETF» ظاهر شوند. آنها در ۲۹ ژانویه، چند هفته پس از اینکه ۱۰ مدیر دارایی ETF بیت کوین را در ۱۱ ژانویه راه اندازی کردند، اجرایی شدند.

تبلیغاتی از سوی مدیران دارایی از جمله BlackRock، Fidelity، Grayscale، Invesco و Bitwise منتشر شده است که ETF های بیت کوین را تبلیغ می کنند، زیرا صادرکنندگان تلاش می کنند تا محصولات خود را در معرض دید هرچه بیشتر مشتریان بالقوه – به ویژه سرمایه گذاران خرده، قرار دهند.

این شرکت‌ها بازاریابی را افزایش داده‌اند و درگیر یک جنگ هزینه‌های شدید هستند، زیرا هر صادرکننده ETF بیت‌کوین به‌جز Grayscale که ۱.۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند، از هزینه‌ها صرفنظر کرده یا با افزایش دارایی‌های محصولات نوپا کاهش داده است.

سخنگوی Invesco که اخیراً هزینه مدیریت بیت کوین ETF خود را از ۰.۳۹ درصد به ۰.۲۵ درصد کاهش داده است، گفت: “ما معتقدیم که گوگل – در میان سایر موتورهای جستجو – بخش مهمی از استراتژی بازاریابی بزرگ ما است.”

بن جانسون، رئیس راه حل های مشتری برای مدیریت دارایی در Morningstar، گفت: این موارد ممکن است توجه را به خود جلب کنند، اما تبلیغات در پلتفرم هایی مانند Google ابزارهای کارآمدتری برای مدیران دارایی هستند که در تلاش برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران هستند.

گوگل ارقام هزینه‌های تبلیغاتی را فاش نکرد

گوگل از افشای ارقام هزینه های تبلیغاتی برای هر یک از نقاط ETF بیت کوین خودداری کرد و اشاره کرد که هزینه ها متغیر است زیرا تبلیغ کنندگان برای قرار دادن تبلیغات از طریق یک فرآیند حراج پیشنهاد می دهند.

این غول جستجو همچنین اجازه تبلیغات برای صرافی ها و کیف پول های رمزنگاری شده را می دهد، اما قوانین آن تبلیغات برای ارائه اولیه سکه و تلاش های بازاریابی را به عنوان ” ترویج خرید، فروش، یا تجارت ارزهای دیجیتال یا محصولات مرتبط” را ممنوع می کند.

راه اندازی ۱۱ ژانویه نمونه نادری از ۱۰ ETF قابل توجهی بود که همزمان شروع به کار کردند. در حالی که سرمایه گذاران بیش از ۷ میلیارد دلار برای ۹ محصول جدید ترکیب کرده اند – عمدتاً به ETFهای BlackRock، Fidelity، Bitwise و Ark Investment Management – آنها همچنین بیش از ۵.۶ میلیارد دلار از محصول Grayscale خارج کرده اند.

در پایان ژانویه، مجموع جریان خالص ورودی در همه محصولات فقط کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار بود و بیت کوین در حدود ۴۳۰۰۰ دلار معامله شد که اندکی از ۴۴۰۰۰ دلار در ابتدای سال کاهش یافت.

زک پاندل، مدیر عامل تحقیقات Grayscale، هجوم به خروج از ETF بیت کوین این شرکت را که تا کنون بزرگترین است، کم اهمیت جلوه داد. او به سرمایه‌گذارانی اشاره کرد که پس از مشاهده افزایش قیمت بیت‌کوین در ماه‌های پس از برنده شدن Grayscale در شکایت علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، که به دنبال جلوگیری از تبدیل بیت‌کوین تراست خود به ETF بود، سود می‌بردند، اما آخرین تصمیم دادگاه استیناف فدرال را از دست داد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات