به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین؛

جانت یلن وزیر خزانه داری نسبت به خطرات رمزنگاری هشدار داد

جانت یلن

بر اساس بخش کوتاهی از شهادت او که روز دوشنبه منتشر شد، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، قرار است به کنگره بگوید که صنعت کریپتو چندین خطر بالقوه برای سیستم مالی دارد، از جمله خطرات استیبل کوین‌ها، اجرا بر روی پلتفرم‌های کریپتو و قیمت‌های نوسان.

در چند روز آینده، یلن در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان حاضر می شود تا درباره آخرین کار شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC)، گروهی از روسای آژانس های مالی ایالات متحده که وزیر آن را رهبری می کند، توضیح دهد.

این شورا که قرار است قبل از وقوع بحران مالی بعدی را از بین ببرد، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ریسک‌های کریپتو داشته است و آنها را در میان دسته‌های اصلی نگرانی‌های احتمالی قرار داده است.

این شورا بر دارایی‌های دیجیتال و ریسک‌های مرتبط با آن مانند اجرای بر روی پلت‌فرم‌های دارایی‌های دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها، آسیب‌پذیری‌های احتمالی ناشی از نوسانات قیمت دارایی‌های کریپتو، و تکثیر پلت‌فرم‌هایی که خارج از یا خارج از انطباق با قوانین و مقررات قابل‌اجرا عمل می‌کنند، متمرکز است. او در شهادتی که برای تحویل آماده شده و در وب سایت کمیته قرار داده شده است، گفت.

یلن به همکاری با کنگره در مورد قوانین ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد

یلن گفت: «قوانین و مقررات قابل اجرا باید اجرا شوند و کنگره باید قوانینی را برای تنظیم مقررات استیبل کوین ها و بازار نقدی دارایی های رمزنگاری که اوراق بهادار نیستند، تصویب کند.

اظهارات کوتاه او هیچ علاقه یا ابتکار جدیدی را نشان نمی دهد، اما این واقعیت که او دارایی های دیجیتال را به عنوان یکی از مسائل کلیدی خود گنجانده است، بخش کریپتو را در کانون توجه نگرانی های مالی دولت ایالات متحده نگه می دارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات