بیت کوین از خاکسترخویش برمی خیزد

انتظار برای خیزش دوباره

بیت کوین در «چرخه صعودی جدید» قرار دارد معیاری که قبل از افزایش 70 درصدی به پایین‌ترین حد خود رسیده است

بیت کوین در «چرخه صعودی جدید» قرار دارد معیاری که قبل از افزایش ۷۰ درصدی به پایین‌ترین حد خود رسیده است

صعود فعلی بازار تکرار کلاسیک تاریخ قیمت بیت کوین است؛ معیاری که عمق بازار نزولی ۲۰۲۲ را نشان داد و درباره آن گفته می شود که روند صعودی آن همچنان دست نخورده است. در یک پست X،  خالق پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای LookIntoBitcoin خبرهای خوبی را در قالب امواج HODL Realized Cap (RHODL) بیت کوین به اشتراک گذاشت. تحلیلگر در این باره نوشت: “پول جدید” که در سال ۲۰۲۳ به بیت کوین سرازیر می شود

امیدواری تحلیل گران

در حالی که کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته برخی از چشم انداز زنجیره ای را تغییر داده است، RHODL یکی از معیارهایی است که نگاهی بلندمدت به بازار صعودی به موقع دارد. این معیار، داده‌های موجود HODL Waves را می‌گیرد، که عرضه بیت‌کوین را بر اساس آخرین بار حرکت هر کوین یا به‌ویژه خروجی‌های تراکنش مصرف‌نشده، گروه‌بندی می‌کند و آن را بر اساس قیمت واقعی وزن می‌کند – یعنی قیمتی که آخرین بار در آن حرکت کرده است. اگر این پیچیده به نظر برسد، نتایج پیامدهای واضحی دارند.

فیلیپ سوئیفت در مقدمه مطلب خود توضیح داد: «اوج‌ها در گروه‌های سنی جوان‌تر، دوره‌هایی را برجسته می‌کنند که در آن‌ها نسبت به گروه‌های سنی ارزش تحقق‌یافته قدیمی‌تر، وزن واقعی بالاتری دارند. توجه به این نکته حائز اهمیت است زیرا نشان می‌دهد که بازار امروز و در زمان‌های اخیر در مقایسه با هنجارهای تاریخی، آماده است تا ارزش بیشتری برای بیت‌کوین بپردازد. این می تواند نشانگر خوبی برای گرم شدن بیش از حد بازار باشد.» در حال حاضر، باند سکه‌هایی که آخرین بار سه تا شش ماه پیش حرکت کرده‌اند در حال افزایش هستند – پدیده‌ای که در شروع بازارهای صعودی قبلی بیت کوین رایج است.

سوئیفت در مورد کاهش قیمت بیت کوین/دلار آمریکا در ماه آگوست به این نتیجه رسید که “افت قیمت اخیر در چارچوب روند صعودی بسیار بزرگتر است.” او تصریح کرد: “باند ۳ تا ۶ ماهه با بازگشت پول جدید به بازار = چرخه گاو نر جدید روند رو به افزایش است.” در دسامبر ۲۰۲۲، زمانی که بیت کوین/دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در دو سال اخیر یعنی ۱۵۶۰۰ دلار رسید، سوئیفت از این معیار استفاده کرد تا پایان «خوشحالی» در میان گروه سرمایه‌گذاران سفته‌باز بیت‌کوین را که او آن‌ها را «گردشگران» نامید، اعلام کند. او در آن زمان اظهار داشت که بازار احتمالا اکنون در پایین ترین سطح چرخه قرار دارد، که به معنای حداکثر فرصت ریسک-پاداش است.

از ژانویه امسال، بیت کوین روند صعودی جدیدی را آغاز کرد که تنها در سه ماهه اول ۷۰ درصد افزایش داشت. از آن زمان، ترکیب سرمایه‌گذاران تغییر کرده است؛ دارندگان کوتاه‌مدت (STH) – نهادهایی که BTC را به مدت ۱۵۵ روز یا کمتر نگهداری می‌کنند – قرار گرفتن در معرض کلی خود را به کمترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱ کاهش دادند. با این وجود، آخرین افت فشار بر آن سفته بازان باقی مانده را افزایش داد، به طوری که تقریباً ۹۰ درصد از سکه های STH اکنون با ضرر غیرقابل درک نگه داشته می شوند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات