چتر نجات برای رمزارزها

بیت کوین ۱۶ هزار دلار سقوط کرد

با کاهش ارزش دلار توسط بانک لیروی جنکینز، بیت کوین 16 هزار دلار کاهش یافت. البته قیمت بیت کوین با کاهش DXY کاهش کوتاه مدتی را تجربه می کند، اما تحلیلگران بیت کوین هشدار می دهند که حرکت ژاپن به معنای قتل عام برای بازارهای جهانی است.

با کاهش ارزش دلار توسط بانک لیروی جنکینز، بیت کوین ۱۶ هزار دلار کاهش یافت. البته قیمت بیت کوین با کاهش DXY کاهش کوتاه مدتی را تجربه می کند، اما تحلیلگران بیت کوین هشدار می دهند که حرکت ژاپن به معنای قتل عام برای بازارهای جهانی است.
پس از افت یک شبه در ۲۰ دسامبر که بانک مرکزی ژاپن جرقه هرج و مرج در بازارهای مالی جهانی را برانگیخت، حالا داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که بیت کوینبر اساس دلار آمریکا پس از کاهش ارزش بیش از ۳ درصدی در ۱۹ دسامبر، به نزدیک به ۱۷۰۰۰ دلار بازگشت. ناظران می گویند بزرگترین ارز رمزنگاری شده از ضعف ناگهانی دلار آمریکا بهره مند شد که این امر به دلیل تغییر سیاست غیرمنتظره بانک ژاپن (BoJ) صورت گرفت. ژاپن در یک محیط تورم‌زدایی طولانی با نرخ‌های بهره فوق‌العاده پایین، در همان روز از خواب بیدار شد که سیاست‌گذاران سقف بازده اوراق قرضه را برداشتند. ین بلافاصله در برابر دلار افزایش یافت، در حالی که نیکی ژاپن به شدت سقوط کرد.

تحلیل سقوط 
در واکنش، تحلیلگران بیت کوین با وجود مزایای کوتاه مدت برای BTC/USD، ابراز عقیده می کنند که به نظر می رسد ژاپن از ایالات متحده در تلاش برای رام کردن تورم پیروی می کند، آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی BitMEX، در توییتی نوشت: «این همان چیزی است که وقتی شما به طور مصنوعی بازار آزاد را غافلگیر می کنید، اتفاق می افتد.» وی ادامه می دهد: با کاهش نقدینگی دلار در سه ماهه اول سال ۲۳، انتظار می رود بازده ۱۰ ساله JGB در سقف بازدهی ۰.۵۰ درصد معامله شود. هیز قبلاً در مورد عملکرد بانک‌های مرکزی در کنترل منحنی بازده (YCC) نوشته بود، که در آن زمان به گفته او پس از شروع غیرقابل برگشت بود. در همین حال، یک پست بیشتر بر مالکیت BoJ اوراق قرضه ژاپنی متمرکز بود که اکنون بالای ۵۰٪ است. او گفت که این سناریو یادآور آخرین روزهای صرافی منحل شده FTX است. هیز نوشت: «مثل این است که BOJ از مدیرعامل سابق FTX، Sam Bankman-Fried درس می‌گیرد.سایر پاسخ‌ها در ارزیابی BoJ هم صراحت کافی داشتند، زیرا مارتی بنت، موسس شرکت رسانه‌های رمزنگاری TFTC، این حرکت را به «کشش لیروی جنکینز بر سیستم مالی جهانی» تشبیه کرد. BOJ آخرین بازدارنده کم بازدهی بود و اکنون تغییر کرده است. بنابراین، شاخص دلار آمریکا (DXY) تلاش خود برای بهبود پایدار در بازه‌های زمانی روزانه را کنار گذاشت و به پایین‌ترین سطح زیر ۱۰۴ در روز عقب‌نشینی کرد. “بانک های مرکزی بزرگ اکنون در حال جبران فدرال رزرو هستند، از جمله بدترین بانک، بانک ژاپن است که به سختی در این باره تلاش می کند. رقابت برای مهار تورم در خارج از ایالات متحده ادامه دارد و به نظر می رسد ایالات متحده قبلاً تمهیداتی برای مهار تورم انجام داده است.”

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات