به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین؛

تایید صندوق‌های ETF بیت کوین در حوزه بازار ارزهای دیجیتال توسط ایالات متحده

تایید صندوق (ETF) بیت کوین

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده اولین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را برای ردیابی بیت کوین، در حوزه بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان و صنعت گسترده تر رمزنگاری، تایید کرد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که ۱۱ درخواست از جمله BlackRock (BLK.N)، Ark Investments/21Shares (ABTC.S)، Fidelity، Invesco (IVZ.N) و VanEck را با وجود هشدارهای برخی مقامات و طرفداران سرمایه‌گذار تایید کرده است.
SEC یک دهه گذشته هرگونه تلاش برای ایجادETF را رد کرده بود. به‌هر حال برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، امکان معامله‌ی این صندوق‌ها در بورس وجود دارد؛ جایی‌که فعالان بازار سهام می‌توانند به‌راحتی نسبت‌به خرید رمزارز مذکور اقدام کنند. به‌بیان دیگر اکنون می‌توان بدون نیاز به ساخت کیف پول، روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد.
اندرو باند، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد فین‌تک در Rosenblatt Securities می‌گوید: «این یک نکته مثبت بزرگ برای نهادینه شدن بیت‌کوین به عنوان یک طبقه دارایی است.
تحلیلگران استاندارد چارترد در این هفته گفتند که ETF ها تنها در سال جاری می توانند ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار جذب کنند. سایر تحلیلگران گفته اند که جریان ورودی به ۵۵ میلیارد دلار در طول پنج سال نزدیکتر خواهد شد.
بیت کوین آخرین بار با ۳ درصد افزایش به ۴۷۳۰۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد در انتظار ETF افزایش یافته است و این هفته به بالاترین سطح خود از مارس ۲۰۲۲ رسیده است.
تحلیلگران می گویند که موفقیت در نبرد برای جریان ورودی بیشتر به کارمزدها و نقدینگی بستگی دارد. برخی از ناشران هزینه های پیشنهادی خود را در پرونده های جدید این هفته کاهش دادند، از جمله BlackRock و Ark/21Shares. این کارمزدها از ۰.۲٪ تا ۱.۵٪ متغیر است، در حالی که بسیاری از شرکت ها پیشنهاد می کنند که هزینه ها را به طور کامل برای یک دوره زمانی معین حذف کنند. برای سفته بازان کوتاه مدت که به دنبال خرید داخل و خارج از محصولات هستند، نقدینگی می تواند مهم تر باشد.
شرکت‌ها انتظار دارند که تبلیغات آنلاین و سایر بازاریابی‌ها افزایش یابد. برخی از ناشران، از جمله Bitwise و VanEck، قبلاً تبلیغاتی را منتشر کرده اند که بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری تبلیغ می کند.
این تاییدیه ها پس از آن صورت گرفت که یک فرد پست جعلی را در حساب SEC در پلتفرم رسانه اجتماعی X منتشر کرد و گفت که آژانس این محصولات را برای تجارت تایید کرده است. آژانس به سرعت این پست را رد و حذف کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات